Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKaplánek, Michal
dc.contributor.authorŘeřábek, Jindřich
dc.date.accessioned2021-11-19T12:53:45Z
dc.date.available2021-11-19T12:53:45Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-06-28
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2252
dc.description.abstractPráce se zabývá problematikou nadaných a talentovaných dětí v České republice, jak ve školních lavicích, tak také ve volném čase. Teoretická část charakterizuje inteligenci, její modely a způsoby měření. Dále také dává nahlédnout na vývoj vědy a společnosti v pohledu na nadané jedince. A možnosti, jak tyto talenty identifikovat, spolu s jejich dalším uplatnění ve společnosti. Praktická část se věnuje průzkumu naší společnosti, z několika hledisek. Jaké jsou znalosti lidí o základních definicích, jaké jsou způsoby podpory talentovaného jedince a jaká postižení nebo omezení mohou souviset s nadáním. Dále zda nadání pro takového jedince není společensky omezující nebo zda je, podle názoru společnosti, podporováno úspěšnými firmami a především státem. Při vyhodnocení těchto hledisek byly respondenti rozděleni podle čtyř kritérií: pohlaví, věk, dosažené vzdělání a zda jsou rodiči či nikoliv.cze
dc.format88 s. (115 935 znaků)
dc.format88 s. (115 935 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectinteligencecze
dc.subjectměření inteligencecze
dc.subjectnadánícze
dc.subjecttypologie nadaných žákůcze
dc.subjecttalentcze
dc.subjectintelligenceeng
dc.subjectmeasurement of intelligenceeng
dc.subjecttalenteng
dc.subjecttypes of gifted studentseng
dc.subjecttalenteng
dc.titleProblematika podpory nadaných dětí a mládeže ve vzdělávacím procesu a zájmovém vzdělávánícze
dc.title.alternativeSupporting Gifted Children and Youth in School and Leisure Educationeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag10430
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with the gifted and talented children and young people in the Czech Republic; it concentrates on both their school life and their free time. The theoretical part describes the intelligence, the models and methods of its measurement. In addition, it provides the insight into the development of science and society perspective on talented individuals; on how it is possible to identify these talents with their position in the society. The practical part draws attention to the research of community climate in several respects. What the basic knowledge of definitions is, the way of talented individuals are supported, possible handicaps or restrictions may be a gift, or whether the talent is not socially restrictive for an exceptional individual. The society opinion whether the talent is supported by successful companies and in particular by the state. For these terms, four criteria are used for respondents, such as: gender, age, education, and if they are parents or not.eng
dc.date.accepted2013-09-03
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam