dc.contributor.advisor | Kaplánek, Michal | |
dc.contributor.author | Řeřábek, Jindřich | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:53:45Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:53:45Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-06-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2252 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá problematikou nadaných a talentovaných dětí v České republice, jak ve školních lavicích, tak také ve volném čase. Teoretická část charakterizuje inteligenci, její modely a způsoby měření. Dále také dává nahlédnout na vývoj vědy a společnosti v pohledu na nadané jedince. A možnosti, jak tyto talenty identifikovat, spolu s jejich dalším uplatnění ve společnosti.
Praktická část se věnuje průzkumu naší společnosti, z několika hledisek. Jaké jsou znalosti lidí o základních definicích, jaké jsou způsoby podpory talentovaného jedince a jaká postižení nebo omezení mohou souviset s nadáním. Dále zda nadání pro takového jedince není společensky omezující nebo zda je, podle názoru společnosti, podporováno úspěšnými firmami a především státem. Při vyhodnocení těchto hledisek byly respondenti rozděleni podle čtyř kritérií: pohlaví, věk, dosažené vzdělání a zda jsou rodiči či nikoliv. | cze |
dc.format | 88 s. (115 935 znaků) | |
dc.format | 88 s. (115 935 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | inteligence | cze |
dc.subject | měření inteligence | cze |
dc.subject | nadání | cze |
dc.subject | typologie nadaných žáků | cze |
dc.subject | talent | cze |
dc.subject | intelligence | eng |
dc.subject | measurement of intelligence | eng |
dc.subject | talent | eng |
dc.subject | types of gifted students | eng |
dc.subject | talent | eng |
dc.title | Problematika podpory nadaných dětí a mládeže ve vzdělávacím procesu a zájmovém vzdělávání | cze |
dc.title.alternative | Supporting Gifted Children and Youth in School and Leisure Education | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 10430 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis deals with the gifted and talented children and young people in the Czech Republic; it concentrates on both their school life and their free time. The theoretical part describes the intelligence, the models and methods of its measurement. In addition, it provides the insight into the development of science and society perspective on talented individuals; on how it is possible to identify these talents with their position in the society.
The practical part draws attention to the research of community climate in several respects. What the basic knowledge of definitions is, the way of talented individuals are supported, possible handicaps or restrictions may be a gift, or whether the talent is not socially restrictive for an exceptional individual. The society opinion whether the talent is supported by successful companies and in particular by the state. For these terms, four criteria are used for respondents, such as: gender, age, education, and if they are parents or not. | eng |
dc.date.accepted | 2013-09-03 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |