dc.contributor.advisor | Muchová, Ludmila | |
dc.contributor.author | Skoková, Jana | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:54:07Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:54:07Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-03-06 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2313 | |
dc.description.abstract | Práce v první části teoreticky popisuje stav náboženské situace v Evropě, zabývá se historií postupné sekularizace Evropy, sociologicky popisuje současný stav společnosti vzhledem k náboženství. Závěr první části podává shrnutí teoretických poznatků o náboženské situaci v Evropě v souvislosti s výukou náboženství.
Druhá část práce se zabývá výukou náboženství v jednotlivých evropských státech. Základem druhé části je empirická studie ze šestnácti evropských zemí H.G. Ziebertze: "How Teachers in Europe Teach Religion". Práce předkládá výsledky studie a zpracovává je do obecných závěrů. Podrobněji se zabývá problematikou současné české situace výuky náboženství ve vztahu k celkovému společenskému klimatu. | cze |
dc.format | 103 s. | |
dc.format | 103 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | sekularizace | cze |
dc.subject | pluralitní společnost | cze |
dc.subject | náboženská situace | cze |
dc.subject | globalizace a individualizace náboženství | cze |
dc.subject | kulturní pluralita | cze |
dc.subject | výuka náboženství | cze |
dc.subject | metody vyučování náboženství | cze |
dc.subject | vyučování v náboženství | cze |
dc.subject | vyučování z náboženství | cze |
dc.subject | vyučování o náboženství | cze |
dc.subject | Key Words: secularisation | eng |
dc.subject | pluralist society | eng |
dc.subject | religious situation | eng |
dc.subject | globalisation and individualisation of religion | eng |
dc.subject | cultural plurality | eng |
dc.subject | teaching religion | eng |
dc.subject | methods of teaching religion | eng |
dc.subject | teaching in religion | eng |
dc.subject | teaching from religion | eng |
dc.subject | teaching about religion | eng |
dc.title | Náboženství jako součást školní edukace v různých zemích Evropy | cze |
dc.title.alternative | Religion as Part of School Education in Various European Countries | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 19911 | |
dc.description.abstract-translated | Religion as Part of School Education in Various European Countries
The thesis in its first part describes the state of religious situation in Europe, it deals with the history of gradual secularisation of Europe, and it goes through the current state of the society as it regards the religion in social terms. The first part of the thesis is concluded by a summary of the theoretical knowledge on religious situation in Europe as far as the teaching of religion is concerned.
The second part of the thesis concentrates on teaching religion in individual European states. It is based on an empirical study conducted in sixteen European states by H.G. Ziebertz called: "How Teachers in Europe Teach Religion". The thesis presents the results of the study and concludes them into general conclusions. It analyses the current state of teaching religion in the Czech Republic in more details with respect to general social climate there. | eng |
dc.date.accepted | 2012-05-29 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství náboženství a etiky | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |