Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBauman, Petr
dc.contributor.authorŠkodová, Eliška
dc.date.accessioned2021-11-19T12:54:09Z
dc.date.available2021-11-19T12:54:09Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-03-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2317
dc.description.abstractPráce pojednává o vztahu učitele a žáka a pojetí žáka coby objektu či subjektu edukace. V první části je popisováno pojetí žáka jako objektu pedagogického působení a akcentující role pedagoga ve výchovně-vzdělávacím procesu, které převládaly v 19. století. Druhá část se věnuje reformnímu pedagogickému hnutí 20. a 30. let 20. století, kdy došlo k razantní změně v pohledu na žáka a k jeho neúměrnému prosazování v pedagogickém vztahu. Třetí kapitola se snaží o reflexi nacionalistické a socialistické pedagogiky a přispívá popisem jednotné nediferenciované školy. Poslední část přináší pohled na soudobé pojetí vztahu učitele a žáka a jejich vzájemné interakce.cze
dc.format90 s.
dc.format90 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectPedagogika 20. stoletícze
dc.subjectreformní pedagogické hnutícze
dc.subjectalternativní školycze
dc.subjectsubjekt edukacecze
dc.subjectvztah učitel-žákcze
dc.subjectreformy školství.cze
dc.subjecteducation in 20th Centuryeng
dc.subjecteducational reform movementeng
dc.subjectalternative schooleng
dc.subjectsubject of educationeng
dc.subjectteacher and pupil relationshipeng
dc.subjecteducational reform.eng
dc.titlePojetí vztahu učitele a žáka v České republice od začátku 20. století po současnostcze
dc.title.alternativeThe relationship between teacher and pupil in 20th Centuryeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag20060
dc.description.abstract-translatedThis thesis investigates a relationship between a teacher and a pupil and the understanding of the pupil as an object or a subject of education. The first part describes the objectivist approach to the pupil and the accenting role of the pedagogue in the educational process, which prevailed in the 19 th century. The second part concerns the reformist pedagogical movement of the 1920's and 1930's, which period brought radical changes to the approach to the pupil and an immoderate promotion of the new approach to the pedagogical relationship. The third chapter tries to reflect nationalistic and socialistic pedagogy and offers a description of a comprehensive non-differentiated school. The last chapter deals with the recent conception of the teacher-pupil relationship and their mutual interaction.eng
dc.date.accepted2011-05-31
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam