Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorLhotová, Marie
dc.contributor.authorSvobodová, Kateřina
dc.date.accessioned2021-11-19T12:55:46Z
dc.date.available2021-11-19T12:55:46Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-03-28
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2434
dc.description.abstractTato práce se formou literárního přehledu zabývá problematikou vývoje chápání moci a odpovědnosti u dětí a moderním pojetím výchovy, prostřednictvím které se rodiče snaží působit na své děti tak, aby byly schopné socializace a dlouhodobého fungování v běžném životě bez konfliktů s obecně platnými zákonitostmi soužití. V úvodu definuji nejdůležitější sociální skupiny ovlivňující vývoj jedince. Dále se krátce zmiňuji o celkovém morálním vývoji dítěte, protože ovládání touhy po moci a uvědomování si odpovědnosti patří k celkovému pochopení základních principů lidského jednání ve společnosti. V další části se již zabývám vlastní problematikou vývoje uplatňování vlastní moci, nalézáním hranic pro projevy a činy při kontaktu s okolím a postupným uvědomováním si odpovědnosti za své činy. V souvislosti s mocí se nelze nezmínit o agresi, která se mezi dětmi objevuje čím dál tím častěji a je velmi obtížné ji řešit. V práci popisuji obtíže, se kterými se rodiče mohou při výchově setkat, a postupně doporučuji přístupy, které rodičům pomáhají v tom, aby děti zbavili pocitu všemohoucnosti a nadřazenosti, který se objeví u naprosté většiny z nich, a aby jejich potomci pochopili, že je důležité být zodpovědný. V závěru ve zkratce nastiňuji, kdy je dítě chápáno jako zodpovědný uživatel svých práv a povinností z hlediska zákona. Cílem práce bylo ukázat, že prvotní uchopení moci a odpovědnosti dětmi se neslučuje s normami pro běžný život ve společnosti. Rodiče tedy musí vést potomka cílenou a vytrvalou výchovou k modifikaci chování a posunu chápání těchto pojmů.cze
dc.format94
dc.format94
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmoccze
dc.subjectmorální vývoj jedincecze
dc.subjectodpovědnostcze
dc.subjectvýchovacze
dc.subjectmoral development of childeng
dc.subjectpowereng
dc.subjectresponsibilityeng
dc.subjecteducationeng
dc.titleMoc a odpovědnost dítětecze
dc.title.alternativePower and responsibility of the childeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag25401
dc.description.abstract-translatedThis thesis is in the form of literature review. It deals with the development of understanding of the power and the responsibility of the children and the modern concept of education through which the parents try to influence their children so that they would be capable of socialization and long-term functioning in everyday life without conflict with the generally accepted patterns of coexistence. The most important groups influencing social development of individuals are defined in the introduction. I mention briefly below the overall moral development of children, because the control of desire for power and awareness of the responsibilities is included in the overall understanding of the basic principles of human behavior in society. The next section is already about development of application of own power, finding of limits for speeches and actions in contact with other people, and the gradual awareness of the responsibility for own actions. In the connection with the power, It is impossible not to mention the aggression that occurs among children more often nowadays and it is very difficult to solve it. The paper describes the difficulties with which parents can meet during the education. I suggest gradually approaches that help parents in ensuring that children get rid of a feeling of omnipotence and superiority appearing in the vast majority of them and understand that It is important to be responsible. At the end, I briefly notice when a child is seen as a responsible user of her own rights and obligations in terms of the Act. The aim of this thesis was to show that the initial prehension of power and responsibility by children is incompatible with the standards for normal life in society. Parents have to lead children with focused and persistent education to behavior modification and shift the understanding of these concepts.eng
dc.date.accepted2012-05-28
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineEtika v sociální prácicze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programSociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam