dc.contributor.advisor | Štěch, František | |
dc.contributor.author | Kněz, Miroslav | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:56:27Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:56:27Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-03-31 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2468 | |
dc.description.abstract | ABSTRAKT
KNĚZ, M. Význam krajiny pro utváření lidské religiozity (u žáků SŠ). České Budějovice, 2012. Diplomová práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra systematické teologie. Vedoucí práce Mgr. František Štěch, PhD.
Předmětem této práce je hledání významu porozumění krajině při utváření lidské religiozity. První část práce nazvaná Člověk a krajina se snaží o obecné charakteristiky vtahu člověka a krajiny. Druhá část je věnována vývoji vnímání krajiny u některých autorů (J. J. Rousseau, Jiří Sádlo, Václav Cílek).
Třetí kapitola nachází souvislosti mezi vnitřním prožíváním a prostředím, kde člověk žije. Jedná se o dynamický vztah, který má vliv na utváření religiozity. Dále je definována lidská religiozita, symbolický význam krajiny a specifika období adolescence. Závěr práce nabízí konkrétní podněty pro pedagogickou práci s mladými adolescenty pomocí dialogu a participace v krajině. | cze |
dc.format | 79 s. (136855bez mez. s pozn.) | |
dc.format | 79 s. (136855bez mez. s pozn.) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | krajina | cze |
dc.subject | hodnoty | cze |
dc.subject | vztah člověka a krajiny | cze |
dc.subject | paměť krajiny | cze |
dc.subject | genius loci | cze |
dc.subject | religiozita | cze |
dc.subject | adolescence | cze |
dc.subject | landscape | eng |
dc.subject | values | eng |
dc.subject | relationship of humans and landscape | eng |
dc.subject | memory of landscape | eng |
dc.subject | genius loci | eng |
dc.subject | religiosity | eng |
dc.subject | adolescence | eng |
dc.title | Význam krajiny pro utváření lidské religiozity (u žáků SŠ) | cze |
dc.title.alternative | The significance of landscape in the formation of human religiosity (with secondary students) | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 26158 | |
dc.description.abstract-translated | The object of this paper is searching for the significance of understanding landscape in the formation of human religiosity. The first part of the paper called Human and landscape attempts to present general characteristics of the relationship of humans and landscape. The second part is devoted to the development of landscape perception of some authors (J. J. Rousseau, Jiří Sádlo, Václav Cílek).
The third chapter finds connections between internal experience and the environment humans live in. It is a dynamic relationship which affects the formation of religiosity. Further, human religiosity, the symbolic meaning of landscape and the specific characteristics of adolescence are defined. The conclusion presents particular suggestions for educational work with young adolescents by means of dialogue and participation in landscape. | eng |
dc.date.accepted | 2012-05-31 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství náboženství a etiky | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |