Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMuchová, Ludmila
dc.contributor.authorSmítková, Alena
dc.date.accessioned2021-11-19T12:58:44Z
dc.date.available2021-11-19T12:58:44Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-04-22
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2557
dc.description.abstractHlavním tématem práce je snaha o zodpovězení otázky, zda je konfesní výuka náboženství vhodným způsobem, jak přistupovat k žákům přicházejícím ze sekulárního prostředí. V první části práce se zabýváme vymezením pojmu katecheze a jejím dějinám. Dále porovnáváme konfesní a nekonfesní způsob výuky, přičemž jako alternativu shledáváme výuku náboženství zaměřenou na kulturní kontext. Pozornost věnujeme pojmu sekulární společnost a z toho plynoucím důsledkům ohledně výuky náboženství. Hledáme cíle a obsahy výuky náboženství v jednotlivých církevních dokumentech s přihlédnutím na nevěřící žáky. V poslední části práce se věnujeme vývojové psychologii, vývoji náboženského úsudku dětí a osobnosti pedagoga. Samotný závěr pak hledá východiska k výuce zaměřené na kulturní kontext.cze
dc.format67
dc.format67
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectKatechezecze
dc.subjectkonfesní výukacze
dc.subjectnekonfesní výukacze
dc.subjectvýuka náboženstvícze
dc.subjectvýuka náboženství zaměřená na kulturní kontextcze
dc.subjectsekulární společnostcze
dc.subjectcírkevní dokumentycze
dc.subjectdokumenty České republiky vztahující se k výuce náboženstvícze
dc.subjectpsychologie náboženstvícze
dc.subjectvývojová psychologiecze
dc.subjectvývoj náboženského úsudkucze
dc.subjectosobnost pedagoga.cze
dc.subjectCatechesiseng
dc.subjectconfessional teachingeng
dc.subjectunconfessional teachingeng
dc.subjectreligion teachingeng
dc.subjectreligion teaching focused on cultural contexteng
dc.subjectsecular societyeng
dc.subjectchurch documentseng
dc.subjectCzech Republic documents related to religion teachingeng
dc.subjectpsychology of religioneng
dc.subjectdevelopmental psychologyeng
dc.subjectthe development of religious judgmenteng
dc.subjectteacher?s charactereng
dc.titleKonfesní výuka náboženství pro žáky přicházející ze sekulárního prostředí?cze
dc.title.alternativeConfessional religious education for students coming from secular environment?eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag32731
dc.description.abstract-translatedThe main topic of this work is an effort to answer the question, whether confessional teaching of religion is the right way to approach pupils from secular environment. In the first part of my work I follow up the definition of catechesis and its history. Next I compare confessional and unconfessional way of teaching religion, and as an alternative to it, I propose the teaching focused on cultural context. I also give attention to the term ?secular society? and consequences from that in religion teaching. I look for goals and contents of religion teaching in individual church documents with consideration to non-religious pupils. In the last section of this work I pay attention to developmental psychology, development of religious judgment and the character of educator. In the very end I try to find solutions to teachings focused on cultural context.eng
dc.date.accepted2013-05-27
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství náboženství a etikycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam