dc.contributor.advisor | Muchová, Ludmila | |
dc.contributor.author | Smítková, Alena | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:58:44Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:58:44Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-04-22 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2557 | |
dc.description.abstract | Hlavním tématem práce je snaha o zodpovězení otázky, zda je konfesní výuka náboženství vhodným způsobem, jak přistupovat k žákům přicházejícím ze sekulárního prostředí. V první části práce se zabýváme vymezením pojmu katecheze a jejím dějinám. Dále porovnáváme konfesní a nekonfesní způsob výuky, přičemž jako alternativu shledáváme výuku náboženství zaměřenou na kulturní kontext. Pozornost věnujeme pojmu sekulární společnost a z toho plynoucím důsledkům ohledně výuky náboženství. Hledáme cíle a obsahy výuky náboženství v jednotlivých církevních dokumentech s přihlédnutím na nevěřící žáky. V poslední části práce se věnujeme vývojové psychologii, vývoji náboženského úsudku dětí a osobnosti pedagoga. Samotný závěr pak hledá východiska k výuce zaměřené na kulturní kontext. | cze |
dc.format | 67 | |
dc.format | 67 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Katecheze | cze |
dc.subject | konfesní výuka | cze |
dc.subject | nekonfesní výuka | cze |
dc.subject | výuka náboženství | cze |
dc.subject | výuka náboženství zaměřená na kulturní kontext | cze |
dc.subject | sekulární společnost | cze |
dc.subject | církevní dokumenty | cze |
dc.subject | dokumenty České republiky vztahující se k výuce náboženství | cze |
dc.subject | psychologie náboženství | cze |
dc.subject | vývojová psychologie | cze |
dc.subject | vývoj náboženského úsudku | cze |
dc.subject | osobnost pedagoga. | cze |
dc.subject | Catechesis | eng |
dc.subject | confessional teaching | eng |
dc.subject | unconfessional teaching | eng |
dc.subject | religion teaching | eng |
dc.subject | religion teaching focused on cultural context | eng |
dc.subject | secular society | eng |
dc.subject | church documents | eng |
dc.subject | Czech Republic documents related to religion teaching | eng |
dc.subject | psychology of religion | eng |
dc.subject | developmental psychology | eng |
dc.subject | the development of religious judgment | eng |
dc.subject | teacher?s character | eng |
dc.title | Konfesní výuka náboženství pro žáky přicházející ze sekulárního prostředí? | cze |
dc.title.alternative | Confessional religious education for students coming from secular environment? | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 32731 | |
dc.description.abstract-translated | The main topic of this work is an effort to answer the question, whether confessional teaching of religion is the right way to approach pupils from secular environment. In the first part of my work I follow up the definition of catechesis and its history. Next I compare confessional and unconfessional way of teaching religion, and as an alternative to it, I propose the teaching focused on cultural context. I also give attention to the term ?secular society? and consequences from that in religion teaching. I look for goals and contents of religion teaching in individual church documents with consideration to non-religious pupils. In the last section of this work I pay attention to developmental psychology, development of religious judgment and the character of educator. In the very end I try to find solutions to teachings focused on cultural context. | eng |
dc.date.accepted | 2013-05-27 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství náboženství a etiky | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |