Ověření intervenčního programu pro integraci osobnosti a rozvoj zdraví mentálně postižených pomocí pohybových aktivit ve Speciální škole Dlouhá 35 České Budějovice\\
Abstrakt
V diplomové práci jsem se zabývala vytvořením a ověřením intervenčního pohybového programu pro rozvoj zdraví mentálně postižených. Výzkumné šetření probíhalo na Základní škole speciální v Českých Budějovicích. Byly stanoveny tři hypotézy, směřující do oblasti sledování ukazatelů motorické kompetence, sociální kompetence a sociální koheze. Všechny hypotézy se potvrdily. Program byl vytvořen na podporu rozvoje pohybových schopností a dovedností žáků s mentálním postižením včetně pozitivního vlivu na jejich sociabilitu. Zahrnoval jednoduchá herní cvičení, jógu a psychomotorické hry. Vliv programu byl zjišťován trojím měřením (vstupním, průběžným, závěrečným), veškerá získaná data byla statisticky zpracována a vyhodnocena.\\