dc.contributor.advisor | Fuchs, Jiří | |
dc.contributor.author | Kiliánová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T10:30:43Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T10:30:43Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.date.submitted | 2007-04-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26101 | |
dc.description.abstract | V diplomové práci ''Intonační metody používané na českých školách'' se zabývám problematikou výuky tohoto předmětu na základních školách a na základních uměleckých školách a snažím se zmapovat situaci v terénu.
V úvodu se snažím nastínit problematiku daného tématu a vztýčit si základní otázky, na které by mi měl poskytnout odpověď výzkum v terénu.
V rámci výzkumu rozděleného do dvou hlavních podkapitol se snažím odpovědět na otázky z čeho se intonace učí, kolik času se jí věnuje a při praktickém výzkumu mezi žáky škol se snažím zjistit, zda a jak jsou děti schopné zpěvu z listu.
Zcela samostatnou kapitolu jsem vyčlenila pro Základní uměleckou školu v Jeseníku, která jako jediná u nás používá Kodályho hudebně výchovný systém, ač upravený pro vlastní potřebu. Hned následující kapitola je věnována výzkumu na Konzervatoři v Pardubicích, který byl uskutečněn z popudu ředitele jedné Základní umělecké školy v témže městě.
Po těchto kapitolách následuje rozbor některých nejvíce používaných učebnic, tak jak to vyplynulo z výzkumu. | cze |
dc.format | 64s., 16s. příloh | |
dc.format | 64s., 16s. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.title | Intonační metody používané na českých školách | cze |
dc.title.alternative | Intonation method used at czech schools | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 1382 | |
dc.description.abstract-translated | In diploma work called ''Intonation method used at Czech schools'' I engage in teaching problems of this subject at elementary schools and elementary art schools and I try to analyse a situation in fieldwork.
At the beginning I try to show the problem of given issue and to set up basic questions that should be answered to me with research in fieldwork.
In the research which is divided into two main chapters I try to answer the questions: from what is intonation taught, how much time is devoted to it and in practical research among students I try to find if and how the children are able to sing from a list.
As completely different chapter I separate the Elementary art school in Jesenik, which as only one, uses the Kodály´s musical educated system, however, it is modified for their needs. Just following chapter is devoted to research at Conservatoire in Pardubice which was done on account of a head-master´s impulse of an elementary art school in the same city.
After these chapters there comes analysis of some of the most used textbooks, as it was followed from the research. | eng |
dc.date.accepted | 2007-05-22 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NŠ-HV-C | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Bauerová, Věra | |