Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVránek, Tomáš
dc.contributor.authorHavlíčková, Eliška
dc.date.accessioned2021-12-07T10:30:48Z
dc.date.available2021-12-07T10:30:48Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-04-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26111
dc.description.abstractAnotace Barevnost klavírního zvuku je pojem velice široký. Skrývá v sobě množství různých aspektů, které se vzájemně doplňují a prolínají. Nejdůležitější aspekty jsem se pokusila shrnout v teoretické části v kapitolách: Vyjadřovací prostředky hudby zabývající se psychologickým účinkem jednotlivých složek hudební řeči, Barevnost klavírního tónu se zaměřením na úlohu interpreta, tvoření tónu, specifika klavírního tónu i technické možnosti nástroje. Kapitola Barevnost faktury je věnována skladatelům C.Debussymu, M.K.Čiurlionisovi a G.Ligetimu. Barevnost zvuku může mít i podobu zrakové představy, a proto je zařazena kapitola Synestezie. Praktická část obsahuje analýzu klavírního cyklu Paleta Jiřího Vřešťála a je doplňena o sluchovou analýzu, která zkoumá barevný účinek jednotlivých částí cyklu na posluchače.cze
dc.format100 stran
dc.format100 stran
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.titleBarevnost faktury v klavírní tvorbě se zaměřením na Paletu Jiřího Vřešťálacze
dc.title.alternativeThe color texture of the piano sound and its usage in Jiří Vřešťál´s Paletteeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag1414
dc.description.abstract-translatedAnnotation The colour scheme of the piano sound is that is a very extensive conception. It covers large amount of different aspects,that are penetrating and completing each other. I summerize the most important aspec in the theoretical part of my thesis: Verbalization resources of music - describing psychological effects of individual components of music language, the colour scheme of the piano sound - focus on an interpret´s function in this scheme, the composition of sound, the specifications of the piano sound and technical abilities of an instrument. The chapter The Color texture of the piano sound is dedicated to the following composers: C.Debussy, M.K.Čiurlionis, and G.Ligeti. The colour scheme might even contain a visual image and it is subsumed in the chapter of Syntestezie. The practical part includes analysis of the piano cycle. The Palette of J.Vřešťál is completed by aural analyse which explores the colour effects on auditors.eng
dc.date.accepted2007-06-04
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineZUŠ (HVk)cze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeSuleymanová, Dinara
dc.description.defenceVedoucí diplomové práce nejprve seznámil členy zkušební komise se svým posudkem a s recenzí oponentky. Recenze byla pro diplomantku velmi příznivá, nicméně kladla otázky, na které diplomantka plynně reagovala. Řada výtek i námitek se objevila v názoru vedoucího práce, zejména souvislostech s dokumentačním aparátem týkajícím se převzatých materiálů v textu DP. Několik námitek k obsahu 1. kapitoly vznesli i ostatní členové zkušební komise. Diplomantka se snažila svůj postup při zpracování tématu obhájit s kolísavou úspěšností.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam