dc.contributor.advisor | Kollarová, Karolína | |
dc.contributor.author | Kohoutová, Dana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T10:31:39Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T10:31:39Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.date.submitted | 2007-04-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26186 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá problematikou výuky místního regionu (místa, kde žáci
bydlí a/nebo navštěvují školu) v předmětu vlastivěda na I. stupni základních škol.
V první části diplomové práce je vybráno pět výrazných folklorních regionů
Česka, Haná, Chodsko, Krkonoše a Podkrkonoší, Prácheňsko, Valašsko, které jsou
popsány, je charakterizováno jejich vymezení, jejich přírodní a kulturní zajímavosti,
architektura, kroje, nářečí, literatura, tanec, hudba, zvyky a tradice, gastronomie,
osobnosti, muzea a skanzeny, soubory a sdružení, festivaly.
Z těchto informací vychází didaktická část práce, která představuje učební texty
a pracovní listy k výuce vlastivědy na I. stupni ZŠ. Pro každý region je vytvořen učební
text, pracovní list a metodické poznámky pro vyučující. | cze |
dc.format | 110 s., 7 s. obr. příloh | |
dc.format | 110 s., 7 s. obr. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.title | Metodika výuky vlastivědy místního regionu na příkladu folklórních oblastí České republiky | cze |
dc.title.alternative | The methodology of teaching the homeland study of a
local region demonstrated on the example of folklore
areas in the Czech republic. | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 4075 | |
dc.description.abstract-translated | Diploma thesis deals with methodology problems of regional homeland study education
(place, where pupils live and/or attend school) in the 1st stage of elementary schools.
At the first part diploma paper has been chosen five markedly folklor
regions Czech, Hana, Chodsko, Krkonoše a Podkrkonoší, Prácheňsko, Valašsko,
which are describe, is characteristic their limitation, their nature and
culture interests, architecture, costomes, akcent, literature, dance,
music, habits and tradition, gastronomy, personality, muzeum and open-air
muzeum, chorus and association, festivals.
From this information emanate didactic part of diploma paper, which present
study text and work sheets for teaching homeland study at first grade
elementary school. For every region, there were created study text,
jobsheetand methodicals notes for teachers. | eng |
dc.date.accepted | 2007-05-29 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NŠ-SPG | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |