Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠimková, Ivana
dc.contributor.authorSrbková, Iveta
dc.date.accessioned2021-12-07T10:31:43Z
dc.date.available2021-12-07T10:31:43Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-04-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26191
dc.description.abstractV diplomové práci se zabýváme předškolní přípravou zaměřenou na rozvoj grafomotorických schopností dítěte a návaznosti systému výuky psaní v 1. ročníku ZŠ. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je nastíněna problematika předškolního vzdělávání a nástup dítěte do první třídy. Zaměřujeme se na grafomotorické dispozice dítěte a na práci učitelek MŠ, které připravují děti na školní docházku. Druhá část práce je výzkumná. Uvádíme zde materiály, které se používají v MŠ a připravují děti pro vstup do školy. Jako cíl práce jsme si stanovili rozvíjet grafomotoriku u dětí, posilovat svalstvo ruky, zdokonalovat a procvičovat pravolevou orientaci a připravovat děti na počáteční psaní v prvním ročníku základní školy. Daná skupina dětí z MŠ byla dále sledována v prvních měsících na ZŠ. Provedli jsme s nimi diagnostický Rötsgerenův test ''Pilka'' na konci docházky v MŠ a v prvních týdnech školní docházky - před přípravnými cviky a po přípravných cvicích. Práce je doložena návodným přílohovým materiálem.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.titleGrafomotorické dispozice dítěte při vstupu do školycze
dc.title.alternativeGraphomotor Dispozitions of Children on Their Entrance into First Stage of Elementary Schoolseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag4084
dc.description.abstract-translatedIn our thesis we deal with pre - school education centred on the development of children´s graphomotoric abilities and sequence of writing education system in the first class of elementary schools. Our thesis is divided into two parts. In the theoretic one we outline pre - school education problems and entrance of a child into the first class. We focus on graphomotoric dispositions of a child and on the work of kindergarten teachers that prepare children for school attendance. The other part of our thesis is one of research. Here we present materials that are used in kindergartens and prepare children for their entrance to school. We set as a goal of our thesis to develop graphomotorics in children, to strengthen hand muscles, perfect and practise right and left-handed orientation and prepare the children for initial writing skills in the first class of elementary school. We observe the group of kindergarten children in question well into their first months in elementary school. At the end of their stay in kindergarten and through the first weeks of school we conducted Rötsgeren´s diagnostic test ''Pilka'' on them - both before and after the preparatory exercises. The thesis is documented with supplementory instructional material.eng
dc.date.accepted2007-05-28
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineNŠ-HV-Ccze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.description.defenceDiplomantka pohovořila o tématu s velkou erudicí a přehledem. Vhodně propojila teoretickou část s praktickým potřebami výzkumného záměru. Autorka práce prokázala schopnost uceleného pohledu na danou problematiku. Závěrem zodpověděla na všechny položené otázky.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam