dc.contributor.advisor | Šimková, Ivana | |
dc.contributor.author | Srbková, Iveta | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T10:31:43Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T10:31:43Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.date.submitted | 2007-04-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26191 | |
dc.description.abstract | V diplomové práci se zabýváme předškolní přípravou zaměřenou na rozvoj grafomotorických schopností dítěte a návaznosti systému výuky psaní v 1. ročníku ZŠ.
Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je nastíněna problematika předškolního vzdělávání a nástup dítěte do první třídy. Zaměřujeme se na grafomotorické dispozice dítěte a na práci učitelek MŠ, které připravují děti na školní docházku. Druhá část práce je výzkumná. Uvádíme zde materiály, které se používají v MŠ a připravují děti pro vstup do školy. Jako cíl práce jsme si stanovili rozvíjet grafomotoriku u dětí, posilovat svalstvo ruky, zdokonalovat a procvičovat pravolevou orientaci a připravovat děti na počáteční psaní v prvním ročníku základní školy. Daná skupina dětí z MŠ byla dále sledována v prvních měsících na ZŠ. Provedli jsme s nimi diagnostický Rötsgerenův test ''Pilka'' na konci docházky v MŠ a v prvních týdnech školní docházky - před přípravnými cviky a po přípravných cvicích.
Práce je doložena návodným přílohovým materiálem. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.title | Grafomotorické dispozice dítěte při vstupu do školy | cze |
dc.title.alternative | Graphomotor Dispozitions of Children on Their Entrance into First Stage of Elementary Schools | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 4084 | |
dc.description.abstract-translated | In our thesis we deal with pre - school education centred on the development of children´s graphomotoric abilities and sequence of writing education system in the first class of elementary schools.
Our thesis is divided into two parts. In the theoretic one we outline pre - school education problems and entrance of a child into the first class. We focus on graphomotoric dispositions of a child and on the work of kindergarten teachers that prepare children for school attendance. The other part of our thesis is one of research. Here we present materials that are used in kindergartens and prepare children for their entrance to school. We set as a goal of our thesis to develop graphomotorics in children, to strengthen hand muscles, perfect and practise right and left-handed orientation and prepare the children for initial writing skills in the first class of elementary school. We observe the group of kindergarten children in question well into their first months in elementary school. At the end of their stay in kindergarten and through the first weeks of school we conducted Rötsgeren´s diagnostic test ''Pilka'' on them - both before and after the preparatory exercises.
The thesis is documented with supplementory instructional material. | eng |
dc.date.accepted | 2007-05-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NŠ-HV-C | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.description.defence | Diplomantka pohovořila o tématu s velkou erudicí a přehledem. Vhodně propojila teoretickou část s praktickým potřebami výzkumného záměru. Autorka práce prokázala schopnost uceleného pohledu na danou problematiku. Závěrem zodpověděla na všechny položené otázky. | cze |