dc.contributor.advisor | Švejda, Gabriel | |
dc.contributor.author | Klabouchová, Denisa | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T10:31:53Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T10:31:53Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.date.submitted | 2007-06-12 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26203 | |
dc.description.abstract | Žák z menšiny je dle mého názoru v soucastné spolecnosti velmi
aktuálním tématem. V dnešní škole je již bežné, že ne všechny deti ve školní
tríde jsou jedné národnosti. Drívejší zkušenost predevším s detmi romského
etnika se v dnešní spolecnosti rozširuje, otevrením hranic Ceské republiky
prichází na naše území velké množství ruzných etnik. Tyto ruzné populace
znamenejí i príliv a zvýšení poctu školou povinných detí, které navštevují
ceskou školu.
To, že se v majoritní tride objevuje i žák, který muže být odlišný
fyzicky, ale i svým jazykem, schopností dorozumet se v ceštine, kulturními
zvyklostmi a tradicemi, náboženským presvedcením ci rodinným zázemím a
celkovým životním stylem, má duležitý dopad na práci ucitele.
Na ucitele jsou kladeny zvýšené nároky. Škola má být místem, kde jsou
predávány závazné hodnoty a normy spolecnosti a ucitel je tím, kdo dbá na
dodržování techto norem a hodnot. Ucitel má pomáhat svým žákum pochopit a
prijmout svého ''cizího'' spolužáka a celé jeho etnikum, sám svým chováním by
mel žákum jasne ukazovat, že rasismus a diskriminace nejsou v dnešní
multikulturní spolecnosti možné. | cze |
dc.format | 85s,10s tabulek | |
dc.format | 85s,10s tabulek | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Menšiny | cze |
dc.subject | pedagogický asistent | cze |
dc.subject | projekty pro vzdělávání | cze |
dc.subject | interkulturní vzdělávání | cze |
dc.subject | rámcový vzdělávací program | cze |
dc.subject | učitel a žák | cze |
dc.subject | minority | eng |
dc.subject | pedagogical assistant | eng |
dc.subject | teacher and student | eng |
dc.subject | plan for education | eng |
dc.title | Práce asistenta učitele v konkrétních v podmínkách I. st. ZŠ z hlediska disciplíny Technologie vzdělávání | cze |
dc.title.alternative | The labor of teacher´s assistant in actual conditions on primary schools from the point of view of the branch Education Technology | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 4101 | |
dc.description.abstract-translated | In my opinion, a pupil from a minority represents in our society an upto-
date subject. In contemporary school, it is common that not all the children
have the same nationality in one classroom. Prior experience, especially with
Romany children, is getting extended in contemporary society, since the
opening of the borders of the Czech Republic many ethnic groups have come
to our territory. These various populations represent also influx of children for
whom the school attendance is obligatory and so they attend Czech schools.
The fact that a pupil different physically but also by his language,
ability of understanding the Czech language, cultural traditions, religion and
conviction or his family rear appears in a majority classroom, has an important
impact on the work of the teacher.
Teacher has to confront heavy tax. School should be a place where we
acquire the rules and values of the society and teacher should be that person
who pays attention on respecting of these rules and values. Teacher should help
his students to understand and to accept their ''strange“ schoolmate and all his
ethnic group, and he should show clearly by his behavior to all pupils that
racism and discrimination aren’t possible in our multicultural society. | eng |
dc.date.accepted | 2007-08-27 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Somr, Miroslav | |