Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠvejda, Gabriel
dc.contributor.authorKlabouchová, Denisa
dc.date.accessioned2021-12-07T10:31:53Z
dc.date.available2021-12-07T10:31:53Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-06-12
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26203
dc.description.abstractŽák z menšiny je dle mého názoru v soucastné spolecnosti velmi aktuálním tématem. V dnešní škole je již bežné, že ne všechny deti ve školní tríde jsou jedné národnosti. Drívejší zkušenost predevším s detmi romského etnika se v dnešní spolecnosti rozširuje, otevrením hranic Ceské republiky prichází na naše území velké množství ruzných etnik. Tyto ruzné populace znamenejí i príliv a zvýšení poctu školou povinných detí, které navštevují ceskou školu. To, že se v majoritní tride objevuje i žák, který muže být odlišný fyzicky, ale i svým jazykem, schopností dorozumet se v ceštine, kulturními zvyklostmi a tradicemi, náboženským presvedcením ci rodinným zázemím a celkovým životním stylem, má duležitý dopad na práci ucitele. Na ucitele jsou kladeny zvýšené nároky. Škola má být místem, kde jsou predávány závazné hodnoty a normy spolecnosti a ucitel je tím, kdo dbá na dodržování techto norem a hodnot. Ucitel má pomáhat svým žákum pochopit a prijmout svého ''cizího'' spolužáka a celé jeho etnikum, sám svým chováním by mel žákum jasne ukazovat, že rasismus a diskriminace nejsou v dnešní multikulturní spolecnosti možné.cze
dc.format85s,10s tabulek
dc.format85s,10s tabulek
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectMenšinycze
dc.subjectpedagogický asistentcze
dc.subjectprojekty pro vzdělávánícze
dc.subjectinterkulturní vzdělávánícze
dc.subjectrámcový vzdělávací programcze
dc.subjectučitel a žákcze
dc.subjectminorityeng
dc.subjectpedagogical assistanteng
dc.subjectteacher and studenteng
dc.subjectplan for educationeng
dc.titlePráce asistenta učitele v konkrétních v podmínkách I. st. ZŠ z hlediska disciplíny Technologie vzdělávánícze
dc.title.alternativeThe labor of teacher´s assistant in actual conditions on primary schools from the point of view of the branch Education Technologyeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag4101
dc.description.abstract-translatedIn my opinion, a pupil from a minority represents in our society an upto- date subject. In contemporary school, it is common that not all the children have the same nationality in one classroom. Prior experience, especially with Romany children, is getting extended in contemporary society, since the opening of the borders of the Czech Republic many ethnic groups have come to our territory. These various populations represent also influx of children for whom the school attendance is obligatory and so they attend Czech schools. The fact that a pupil different physically but also by his language, ability of understanding the Czech language, cultural traditions, religion and conviction or his family rear appears in a majority classroom, has an important impact on the work of the teacher. Teacher has to confront heavy tax. School should be a place where we acquire the rules and values of the society and teacher should be that person who pays attention on respecting of these rules and values. Teacher should help his students to understand and to accept their ''strange“ schoolmate and all his ethnic group, and he should show clearly by his behavior to all pupils that racism and discrimination aren’t possible in our multicultural society.eng
dc.date.accepted2007-08-27
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro 1. stupeň ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeSomr, Miroslav


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam