Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJaklová, Alena
dc.contributor.authorRynešová, Martina
dc.date.accessioned2021-12-07T10:32:01Z
dc.date.available2021-12-07T10:32:01Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-04-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26212
dc.description.abstractMasmediální komunikace představuje pro moderní společnost velice významný zdroj informací. V závěru 20. století se masmédia začala výrazně měnit. Došlo k podstatným změnám grafickým a jazykovým, mění se i sdělovaná témata a způsob jejich prezentace a prostředky, kterými se média snaží na recipienty působit. Tato práce se zaměřuje na charakteristiku verbálních prostředků persvaze, tzn. prostředků, kterými se současné seriózní a bulvární deníky snaží své čtenáře ovlivňovat a kterými je zvyšována účinnost žurnalistického sdělení. Výzkum byl prováděn na základě analýz konkrétních psaných žurnalistických textů v roce 2005 - 2006 jednak v tisku seriózním, jednak bulvárním. Celkově jsme analyzovali 320 deníků. Následně bylo provedeno srovnání zaznamenaných verbálních prostředků persvaze, a to jak z hlediska jejich typů, tak i frekvence.cze
dc.format97 s.
dc.format97 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.titleVerbální prostředky persvaze v seriózním a bulvárním tiskucze
dc.title.alternativeVerbal means of persuasion in quality newspapers and tabloidseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag4116
dc.description.abstract-translatedFor modern society mass medial communication presents very important source of information. At the end of 20th century mass media began to change significantly. Visible graphic and language changes appeared, announced topics, the way of their presentation and means of influencing readers changed rapidly. This research is focused on the characteristics of verbal means of persuasion which are used by tabloids and broadsheets to influence their readers and which are used to increase efficiency of journalist’s message. Following research is based on analysis of journalist’s texts in 2005 and 2006, in tabloids and quality newspapers. We made the analysis of 320 newspapers. Subsequently the comparison of verbal means of persuasion was done as concerning their types and frequency.eng
dc.date.accepted2007-05-31
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJ-AJ/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJunková, Bohumila
dc.description.defenceDiplomantka seznámila komisi s obsahem své práce a zodpověděla všechny otázky.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam