dc.contributor.advisor | Tržilová, Dana | |
dc.contributor.author | Vilkovská, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T11:54:55Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T11:54:55Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26639 | |
dc.description.abstract | Cílem této diplomové práce bylo navrhnout způsob využití grafických editorů při výuce geometrie na prvním stupni základní školy. Jako optimální forma pro daný věk bylo zvoleno vytvoření pracovních listů, které odpovídají těmto kriteriím a zároveň splňují požadavky rámcového vzdělávacího programu (RVP).
Teoretická část vychází z RVP a aplikuje jeho požadavky a cíle na konkrétní příklady pracovních listů. Samostatná kapitola je věnována využití počítačů při práci s dětmi základní školy, stručně jsou popsány grafické editory a konkrétně aplikace Malování, v níž jsou pracovní listy vytvořeny.
Praktická část obsahuje nejen soubor pracovních listů pro děti, ale i metodické listy pro jejich učitele. Ty vznikly na základě výsledků výukového experimentu a po konzultaci s učiteli, kteří se jej zúčastnili. Pracovní a metodické listy spolu s popisem aplikace Malování tvoří ucelený soubor, použitelný jako podpora výuky geometrie na základní škole. | cze |
dc.format | 51 s., 41 s. příloh | |
dc.format | 51 s., 41 s. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.title | Grafické editory a geometrie na 1. stupni ZŠ | cze |
dc.title.alternative | Graphical editors and geometry on the primary school | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 1366 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of this diploma thesis was to propose the way of graphic editors usage during geometry education at the first stage of elementary school. As an optimal form for the given age, the making of working lists was chosen. These lists accord to these criteria and fulfill requirements of the general education programme (RVP).
The theoretical part comes out from RVP and applied its requierements and goals to the particular working list examples. The individual chapter is devoted to the usage of computers by the work with elementary school children, graphical editors are described briefly, especially Drawing application, which was used for making of working lists.
The practical part contains not only the set of working lists for children, but methodical lists for teachers too. They were based on an education experiment and after consultations with teachers, who were taking part at this experiment. Working and methodical lists commonly with Drawing application description are the comprehensive set, usable as a support for geometry education at an elementary school. | eng |
dc.date.accepted | 2008-06-03 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NŠ-SPG | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |