dc.contributor.advisor | Aigner, Alena | |
dc.contributor.author | Kubatová, Dagmar | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T11:56:17Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T11:56:17Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008-04-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26800 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce s názvem ''Problémy poslechu s porozuměním ve výuce češtiny u německých rodilých mluvčích'' charakterizuje němčinu a češtinu a především jejich rozdílné znaky vstupující do výuky češtiny jako cizího jazyka. Mapuje jevy v kurzech češtiny na Keplerově univerzitě v Linci. Zabývá se efektivním využitím poslechových textů a jejich vlivem na získání dalších jazykových dovedností a návyků ve výuce češtiny jako cizího jazyka. V praktické části práce je velký důraz kladen především na výukové písně. Jsou sestaveny na základě vysledování jazykových chyb u rakouských mluvčích v kurzech češtiny tak, aby chyby byly co nejdůsledněji odstraněny. Práce obsahuje rovněž vyhodnocení efektivnosti výukových písní formou dotazníku pro rakouské studenty češtiny a formou interview se čtyřmi českými lektorkami na rakouské univerzitě. | cze |
dc.format | 95 s., 6 s. obr. příloh | |
dc.format | 95 s., 6 s. obr. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | poslech s porozuměním | cze |
dc.subject | výukové písně | cze |
dc.subject | učebnice češtiny pro cizince | cze |
dc.subject | listening comprehension | eng |
dc.subject | songs | eng |
dc.subject | textbooks of Czech for foreigners | eng |
dc.title | Problémy poslechu s porozuměním při výuce češtiny u německých rodilých mluvčích | cze |
dc.title.alternative | Problems in listening comprehension in Czechs lessons by German native speakers | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 6439 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis called ''Problems in listening comprehension in Czech lessons by German native speakers“ characterizes German and Czech language, especially their different traits entering teaching Czech as a foreign language. It maps typical phenomenon in Czech courses at Kepler’s University in Linz. The thesis deals with effective use of listening texts and their influence on getting further language skills and proficiency in Czech lessons for foreigners. The practical part of the document puts stress particularly on songs that help to teach and learn the language. They are arranged according to the mistakes which were made by German speakers in Czech lessons so that these mistakes were eliminated. The document also contains an evaluation of efficiency of the songs in a form of questionnaire for Austrian students and an interview with four Czech teachers at Kepler’s university. | eng |
dc.date.accepted | 2008-06-02 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJ-NJ/SŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |