dc.contributor.advisor | Polivka, Jan | |
dc.contributor.author | Tomešek, Martin | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T13:03:43Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T13:03:43Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-03-31 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2680 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá problematikou vývoje svědomí a hodnotového systému v rámci křesťanské výchovy dítěte.
Dílo popisuje svědomí v rámci dějinného vývoje, včetně moderních poznatků vý-znamných badatelů. Dále pak mapuje historické pozadí hodnot, jejich funkce a druhy a následně pak zásadní faktory mající vliv na jejich tvorbu.
Poté se zabývá axiologií, jakožto vědou zkoumající hodnoty v mravním slova smyslu, a pak křesťanskou výchovou, zejména její specifikací.
Ve finále je pak předložen příklad systému edukace v rámci Českobratrské církve evangelické. | cze |
dc.format | 41 s. | |
dc.format | 41 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Svědomí | cze |
dc.subject | psychologie morálního vývoje | cze |
dc.subject | hodnota | cze |
dc.subject | hodnotový systém | cze |
dc.subject | axiologie | cze |
dc.subject | křesťanská výchova | cze |
dc.subject | Českobratrská církev evangelická. | cze |
dc.subject | Conscience | eng |
dc.subject | psychology of moral development | eng |
dc.subject | value | eng |
dc.subject | value system | eng |
dc.subject | axiology | eng |
dc.subject | Christian education | eng |
dc.subject | the Evangelical Church of Czech Brethren. | eng |
dc.title | VÝVOJ SVĚDOMÍ A HODNOTOVÉHO SYSTÉMU V RÁMCI KŘESŤANSKÉ VÝCHOVY DÍTĚTE | cze |
dc.title.alternative | Conscience and Value System Development As Part of Christian Education in Childhood | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 14003 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelors assignment deals with the question of conscience development and value system as part of Christian education in childhood.
The work describes conscience in the framework of historical development, including modern findings of notable researchers. It further maps the historic background of values, their function and kinds and also the basic factors influencing their formation.
It then deals with axiology as a science studying values in the moral meaning of the word, and also with Christian education, especially its specification.
As a conclusion, an example of an educational system in the Evangelical Church of Czech Brethren is put forward. | eng |
dc.date.accepted | 2011-05-30 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Náboženská výchova a etika | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |