Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSapík, Miroslav
dc.contributor.authorHomolková, Jitka
dc.date.accessioned2021-12-07T11:56:51Z
dc.date.available2021-12-07T11:56:51Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26839
dc.description.abstractDiplomová práce je z hlediska obsahu zaměřená na didaktiku Výchovy k občanství. Předmětem práce jsou didaktické metody z hlediska forem výuky v předmětu Výchova k občanství. Práce je rozdělena na tři části. První část je teoretická. Je v ní zachycena problematika didaktických metod, problematika osobnosti učitele, ale především je součástí této části výzkum, který jsem prováděla na základních školách. Jedná se o výzkum, jehož hlavním cílem bylo zjistit souvislosti mezi tím, kolik toho učitelé vědí o aktivizujících metodách a nakolik tyto metody skutečně ve výuce používají. Druhá část výzkumu se týkala žáků. Výzkum zjišťoval jaké předměty patří mezi jejich oblíbené, zda mají oblíbeného učitele, důvody oblíbenosti tohoto učitele, apod. Druhá část je zaměřena prakticky. Její součástí jsou přípravy na jednotlivé vyučovací hodiny a jejich vyhodnocení. Jedná se o vyučovací hodiny připravené pomocí aktivizujících metod a o vyučovací hodiny, v jejichž rámci jsem použila klasické metody výuky. Důležitou součástí této části je zhodnocení realizace jednotlivých hodin. Vždy uvádím, co se při realizování vyučovací jednotky podařilo, co se žákům, líbilo, nebo naopak, s čím jsem nebyla spokojena. Součástí tohoto hodnocení jsou také ''kritická místa''. Jedná se o různé momenty, metody či situace, které vyžadovaly zvýšenou připravenost, příp. jejich zvládnutí bylo obtížné nebo něčím zajímavé. Specifickou částí práce jsou přílohy. Tato část obsahuje grafy a tabulky, které se týkají výzkumu, dále jsou její součástí také práce žáků. V přílohách jsou také některé materiály, které jsem používala ve výuce. Cílem diplomové práce je dospět k závěru, zda je výuka s použítím aktivizujících metod efektivnější, než výuka klasická, frontální.cze
dc.format141 s., z toho 22 s. příloh
dc.format141 s., z toho 22 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectvyučovací metodycze
dc.subjectaktivizující metodycze
dc.subjectVýchova k občanstvícze
dc.subjectorganizační formy výukycze
dc.subjectfrontální výukacze
dc.subjectefektivita výukycze
dc.subjectteaching methodseng
dc.subjectactivation methodseng
dc.subjectcivicseng
dc.subjectforms teachingeng
dc.subjectfrontal educationeng
dc.subjecteducation efficiencyeng
dc.titleAktivizující didaktické metody z hlediska forem výuky v předmětu Výchova k občanství pro 2. stupeň ZŠcze
dc.title.alternativeActivation of educational methods from point of view in forms teaching civic educationeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag6534
dc.description.abstract-translatedThis diploma theses is pointed to Didactics of Citizenship. The object of work are didactic methods like a forms of Citizenship education. Thesis is parted to three parts. First of them is theoretical. It describes problems of didactic methods and personality of teacher. It includes research work, which I did at the Basic schools. The research is on the first part oriented to connections between know-how and real usage of this methodes by teahers. The second part of the research is pointed to pupils. It find which school subjects are favourite, or reasons of popularity of teachers, between pupils, etc. The second part is oriented practicaly. It includes dispositions for a school lessons and data evaluation. It is talking about lessons, which I prepared by activating methods, and lessons realized, by classical frontal teaching. Necessery part of this chapter is evaluation of every single lesson. There is description of succesful parts of lessons, or, on the other side, parts which I can´t qualified as effective. The specific part of my thesis are enclosures. This part includes graphs and tables, which are concerned with the research. There are some pupils work also. I tried to come to conclusion, if an education, with using of activating methods, is more effective then a classical frontal education, in this diploma theses.eng
dc.date.accepted2008-05-27
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJ-OV/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam