Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJandová, Renata
dc.contributor.authorSvobodová, Petra
dc.date.accessioned2021-12-07T11:57:35Z
dc.date.available2021-12-07T11:57:35Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008-06-24
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26884
dc.description.abstractDiplomová práce je tematicky zaměřena na speciální pomůcku pro děti postižené specifickou poruchou učení - dyslexie. V druhé kapitole jsou vymezeny základní pojmy související se specifickými poruchami učení a jejich definice. Největší pozornost je věnována kapitole třetí, která pojednává o specifických vývojových poruchách učení, které zaujímají jednu z nejdůležitějších pozic v rámci vzdělávání se zaměřením na příčiny, projevy, diagnostiku specifických poruch učení. V druhé části této kapitoly jsou definovány specializovanější poruchy učení - dyslexie, dysgrafie, dysortografie. Obsahem čtvrté kapitoly je reedukace specifických poruch učení a individuální vzdělávací program, strategie jeho tvorby, obsah a ukázka vlastního individuálního plánu. V páté kapitole je vymezeno vývojové období - střední školní věk a starší školní věk. V šesté kapitole je charakterizován předmět, pro který je tato pomůcka určena - český jazyk. V rámci českého jazyka jde o vymezení čtení, psaní, pravopisu, hodnocení a klasifikace žáků se specifickými poruchami učení. V samostatné kapitole je zpracována praktická část. Její součást tvoří metodická příručka pro učitele k pracovním listům z českého jazyka pro 7. ročník základní školy.cze
dc.format75 s., 1 s. příloh
dc.format75 s., 1 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.titleSpeciální pomůcky pro děti postižené specifickou poruchou učení - dyslexiícze
dc.title.alternativeSpecial aids for children afflicted with specific disorder of learning -eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag6674
dc.description.abstract-translatedThe dissertation is thematically oriented on a special aid for an infliction of a special failure of teaching - the dyslexia. In the second chapter there are specified basic definitions related to the special failures of teaching and their definitions. The biggest attention is devoted to the third chapter, which treats with the special development failures of teaching, which take up one of the most important positions of the education focused on causes, utterances and diagnostics of the special failures of teaching. In the second part of this chapter there are defined more specialized failures of teaching - dyslexia, dysgraphy, dysortography. The main topic of the fourth chapter is a reeducation of the special failures of teaching and an individual education program, a strategy of its generation, content and a display of the personal individual plan. In the fifth chapter there is specified a development period - the middle school age and the older school age. In the sixth chapter there is defined a subject, for which is defined this aid - the Czech language. Within the Czech language there are specified reading, writing, orthography, evaluation and classification of scholars with the special failures of teaching. In a separate chapter there is a practical part worked up. Its component makes up a methodical manual for teachers to working letters for the Czech language for the seventh class of a primary school.eng
dc.date.accepted2008-08-26
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJ-OV/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeDvořáková, Miloslava


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam