Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBauman, Petr
dc.contributor.authorLedvinková, Magda
dc.date.accessioned2021-11-19T13:03:52Z
dc.date.available2021-11-19T13:03:52Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-05-06
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2708
dc.description.abstractPráce se zabývá dílem brazilského edukátora Paula Freire, který proslul v oblasti informální a populární edukace s jejím zaměřením na dialog a zájmem o utlačované. V první kapitole přibližuji osobní i profesní život Paula Freire a dobový kontext ovlivňující jeho pedagogické názory. V druhé kapitole popisuji jeho inovativní metodu alfabetizace, kterou rozvinul ve své rodné zemi Brazílii, kde byl konfrontován s masovým analfabetismem. Dále shrnuji stěžejní myšlenky jeho klíčové knihy Pedagogika utlačovaných, která je jedním z nejcitovanějších textů v oblasti edukace především v Latinské Americe, Africe a Asii. Ve třetí kapitole se zabývám Freireho vlastní teorií výchovy a vzdělávání vycházející z kritiky tradičního školství. Tradiční koncept označuje termínem ?bankovní edukace?. Na základě kritiky bankovního konceptu navrhuje svůj vlastní. Ten nazývá ?problematizující edukací?. V závěru jsou nastíněny některé z kritických ohlasů, především problematika vnucování vědomostí.cze
dc.format32 s. (61 908 znaků)
dc.format32 s. (61 908 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectPaulo Freirecze
dc.subjectmetoda alfabetizacecze
dc.subjectpedagogika utlačovanýchcze
dc.subjectosvobozující pedagogikacze
dc.subjectkonscientizacecze
dc.subjectbankovní edukacecze
dc.subjectproblematizující pedagogikacze
dc.subjectdialogcze
dc.subjectproblém vnucování vědomostícze
dc.subjectkritické vědomícze
dc.subjectKey words: Paulo Freireeng
dc.subjectliteracy methodeng
dc.subjectPedagogy of the Oppressedeng
dc.subjectPedagogy of liberationeng
dc.subjectconscientizationeng
dc.subjectbanking educationeng
dc.subjectproblem posingeng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectdialogueeng
dc.subjectthe problem of knowledge impositioneng
dc.subjectcritical consciousnesseng
dc.titlePaulo Freire a jeho vliv na vývoj pedagogického myšlenícze
dc.title.alternativePaulo Freire and his Influence on the Development of Educational Thoughteng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag17175
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with the work of Brazilian educator Paulo Freire, who became particulary popular with informal eduacation with his emphasis on dialogue and his concern for the oppressed. The first part introduces Paulo Freire's personal and professional life and the contemporary context that influenced his educational views. The second part describes Freire's innovative literacy method he developed in his native country Brazil, where he was confronted with mass illiteracy. Next it describes the key ideas of his seminal book Pedagogy of the Oppressed, which is currently one of the most quoted texts in the field of education especially in Latin America, Africa and Asia. The third part deals with Freire's own theory of education based on the critique of traditional education. He uses the term ?banking education? for traditional concept of education. On basis of his criticism of banking education he proposes his own concept of education. He calls it ?problem-posing education?. The conclusion outlines some of the critical responses, especially the issue of imposition of knowledge.eng
dc.date.accepted2011-05-30
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam