Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNosková, Milena
dc.contributor.authorStraková, Tereza
dc.date.accessioned2021-12-07T12:20:07Z
dc.date.available2021-12-07T12:20:07Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-04-20
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27226
dc.description.abstractTématem diplomové práce je český jazyk ve smyslu jazyka cizího, tedy pohled na češtinu ze zcela opačné perspektivy, než je perspektiva běžná. Čtenář se v teoretické části stručně seznámí s historií češtiny, a dále bude mít možnost nahlédnout do problematiky politicky zaměřené, zejména se obeznámí s otázkou Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, s otázkou krajanů žijících v zahraničí, pro něž české Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vytváří pestré programy. Pojednáno je rovněž o možnostech a povinnostech, které cizinci žijící na území České republiky mají a v poslední kapitole se zájemci budou moci dozvědět užitečné informace o Asociaci učitelů češtiny jako cizího jazyka. V praktické části diplomové práce jsou zpracovány dotazníky zkoumající výuku češtiny pro cizince na jazykových školách v České republice, na vybraných univerzitách ve Velké Británii a USA, a také výsledky dotazníku, který byl rozdán více než 200 cizincům z různých zemí, přičemž cílem výzkumu bylo zmapovat problémy, se kterými se jednotlivé národnosti respondentů potýkají při studiu, úroveň jazykových znalostí účastníků výzkumu vzhledem k věku a délce pobytu v ČR apod. Na uvedené dotazníky navazuje charakteristika metodické příručky vytvořené pro cizince bez znalosti latinky a charakteristika v současné době nejčastěji využívaných učebnic k výuce češtiny pro cizince.cze
dc.format90
dc.format90
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subject-cze
dc.subject-eng
dc.titleK problematice češtiny jako cizího jazykacze
dc.title.alternativeThe Issue of Czech as a Foreign Languageeng
dc.title.alternative-cze
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag10305
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with Czech language to the intent that it is a foreign language, thus it deals with the right opposite view than usual. A reader will familiarize himself/herself with a brief history of Czech in the theory. Then he/she can look into politically oriented problems such as the Common European Framework of Reference for Languages or the matter of compatriots who have been living abroad and for whom varied programs are created by the Czech Ministry of Education. Possibilities and obligations of foreigners living in the Czech Republic are also discussed. Interested persons can learn useful information about the Association of Teachers of Czech as a Foreign Language in the last chapter. Then there are three questionnaires elaborated in the practical part of the thesis. The questionnaires study teaching Czech for foreigners at some language schools in the Czech Republic, at chosen universities in Great Britain and in the USA. The third questionnaire was handed out among more than 200 foreigners from different countries and the aim of the research was to map problems which each single nationality face when studying Czech, levels of language knowledge according to age and the length of stay in the Czech Republic etc. Characterizing the Manual made for foreigners who do not know the Roman alphabet and characterizing the most often used books in teaching Czech as a foreign language follow the mentioned questionnaires.eng
dc.date.accepted2009-06-02
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJ-AJ/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJunková, Bohumila


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam