Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSvobodová, Zuzana
dc.contributor.authorSvoboda, Vlastimil
dc.date.accessioned2021-11-19T13:03:58Z
dc.date.available2021-11-19T13:03:58Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-02-22
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2724
dc.description.abstractPráce se zabývá vznikem prvních škol na území dnešního Lucemburska, Belgie, Německa a Francie po rozpadu římské říše. Popisuje jednotlivé typy škol a výuku, kterou poskytovaly. Všímá si rovněž historických souvislostí a uvádí charakteristiku klíčových osobností dané doby a jejich vliv na vzdělávání. Zvláštní pozornost věnuje zániku antických škol po vpádu barbarských kmenů, dále karolinské renesanci a jejím důsledkům pro vzdělávání. Z klášterních škol vyzdvihuje zejména školu v opatství Echternach, jejíž vynikající úroveň z ní činí jednu z nejdůležitějších škol té doby v Evropě. Podrobně popisuje obsah výuky, učební pomůcky a vyučovací metody používané v této škole. Posléze práce zmiňuje otonskou renesanci a vznik prvních středověkých univerzit.cze
dc.format38 s.
dc.format38 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectvzdělávánícze
dc.subjectLucemburskocze
dc.subjectklášterní školycze
dc.subjectkatedrální školycze
dc.subjectřímská říšecze
dc.subjectfranská říšecze
dc.subjectkarolinská renesancecze
dc.subjectotonská renesancecze
dc.subjectEchternachcze
dc.subjecteducationeng
dc.subjectLuxembourgeng
dc.subjectmonastic schoolseng
dc.subjectcathedral schoolseng
dc.subjectRoman Empireeng
dc.subjectFrankish Empireeng
dc.subjectCarolingian Renaissanceeng
dc.subjectOttonian Renaissanceeng
dc.subjectEchternacheng
dc.titlePočátky vzdělávání v Lucemburskucze
dc.title.alternativeBeginning of education in Luxembourgeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag17379
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with the beginning of the first schools on the territory of Luxembourg, Belgium, Germany and France after the desintegration of the Roman Empire. It describes different types of schools and the education that they were bringing. It focuses also on the historical conditions and describes the main personalities of the period and their influence on the education. It pays a special attention to the extinction of ancient schools after the invasion of barbarian tribes and to the Carolingian Renaissance and its impact on the education. Among monastic schools it points out especially the school in the Echternach abbey, whose high level makes it one of the most important schools of that period in Europe. The thesis describes in detail the content of the education, teaching aids and methods used in this school. Finally the thesis mentions the Ottonian Renaissance and the establishment of medieval universities.eng
dc.date.accepted2012-05-30
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineNáboženská výchova a etikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam