dc.contributor.advisor | Bauman, Petr | |
dc.contributor.author | Bláhová, Klára | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T13:04:02Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T13:04:02Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-03-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2732 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá teorií jazykového deficitu B. Bernsteina. Nejprve představuje sociálních determinanty vzdělávání pomocí definice tzv. jazykových kódů. V dalších kapitolách se věnuje tomu, jak uvedená zjištění ovlivňují proces vzdělávání a otázce zpřístupnění školního vzdělávání nižším sociálním vrstvám. Poslední kapitola mapuje kritiku této teorie vč. ověření platnosti v ČR. | cze |
dc.format | 37 | |
dc.format | 37 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | teorie jazykového deficitu | cze |
dc.subject | jazykové kódy | cze |
dc.subject | Basil Bernstein | cze |
dc.subject | nerovnosti v příležitosti ve vzdělání | cze |
dc.subject | sociální stratifikace | cze |
dc.subject | integrační trendy ve vzdělávání | cze |
dc.subject | kompenzační vzdělávání | cze |
dc.subject | Deficit Theory of Language | eng |
dc.subject | linguistic codes | eng |
dc.subject | Basil Bernstein | eng |
dc.subject | inequalitites in educational opportunities | eng |
dc.subject | social stratification | eng |
dc.subject | integration trends in education | eng |
dc.subject | compensatory education | eng |
dc.title | Teorie jazykového deficitu B. Bernsteina a její význam pro pedagogiku | cze |
dc.title.alternative | Bernstein´s theory on language deficit and it´s significance in pedagogy | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 18805 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis presents the Bernstein's Deficit Theory of Language. In the first part, it deals with the introduction of the social determinants of the education by defining so-called linguistic codes. The following chapters address the question on how the present findings affect the process of education and the question of making the school education available to lower social strata. The last chapter presents the critique of this theory including its validation in the Czech Republic. | eng |
dc.date.accepted | 2011-05-30 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |