Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSvobodová, Zuzana
dc.contributor.authorKoptyšová, Monika
dc.date.accessioned2021-11-19T13:04:03Z
dc.date.available2021-11-19T13:04:03Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2011-03-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2734
dc.description.abstractPráce se zabývá výchovou a vzděláním ve starověku v porovnání s dnešní výchovou a vzděláním. Nejprve se seznámíme se vzděláním ve dvou městských státech Spartě a Athénách. Porovnáme rozdíly, které zde byly, a přesuneme se k jedné z nejvýznamnějších osobností tehdejší filosofie ? Sokratovi. Krátce se zmíním o jeho životě, ale mnohem důležitější je jeho filosoficko-pedagogické působení a myšlenky, které nás ovlivňují i dnes. Na závěr se v práci věnuji porovnání pohledu Sokrata, Platóna a Aristotela na tehdejší výchovu a vzdělání oproti dnešnímu pohledu. Hlavním cílem celé práce je najít nějaký odkaz pro dnešní dobu. Ať už je to metoda nebo nějaká myšlenka, která by se dala využít i v dnešní době, a která by mohla pomoci při výchově a vzdělání.cze
dc.format50 s. (9 438 znaků)
dc.format50 s. (9 438 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectstarověkcze
dc.subjectantikacze
dc.subjectvýchovacze
dc.subjectvzdělánícze
dc.subjectSokratéscze
dc.subjectsokratovský dialogcze
dc.subjectsokratovská metodacze
dc.subjectSpartacze
dc.subjectAthény.cze
dc.subjectancient historyeng
dc.subjectantiquityeng
dc.subjectupbringingeng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectSocratic Dialogueeng
dc.subjectSocratic Methodeng
dc.subjectSpartaeng
dc.subjectAthens.eng
dc.titleVýchova a vzdělání ve starověku aneb jejich odkaz dnešní doběcze
dc.title.alternativeEducation and training in ancient times - a reference todayeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag20106
dc.description.abstract-translatedMy thesis discusses the manner of upbringing and education in antiquity compared to current upbringing and education. First, we learn about education in two city-states Sparta and Athens. We compare their differences and then move on to one of the most significant figures of the then philosophy - Socrates. I included a brief introduction to his life but his philosophical and educational activities and ideas are much more important and affect our lives even at present. The thesis is concluded with a comparison of Socrates, Plato and Aristotle views of the then upbringing and education with today?s views. The major objective of my thesis is to find a sort of legacy left for the present, be it either a method or an idea that could be used nowadays to aid upbringing and education.eng
dc.date.accepted2012-09-03
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam