dc.contributor.advisor | Roučová, Eva | |
dc.contributor.author | Bartoň, Aleš | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:24:20Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:24:20Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009-04-21 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27519 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá problematikou a následnou diagnostikou vybraných
prekonceptů k technické výchově.
V teoretické části je rozebíráno několik dílčích tematických celků, které souvisejí
s problematikou konstruktivistické didaktiky, žákova pojetí učiva, rolí učitele
v konstruktivisticky pojaté výuce, metod sběru a vyhodnocování dat v pedagogickém
výzkumu, pojetí, cíle a obsahu technického primárního vzdělávání.
V praktické části byla zjišťována aktuální úroveň zastrukturování prekonceptu
pomocí dotazníku. Jeho obsahem jsou nedokončené věty a posuzovací škály, a dále
kognitivní mapy. Výzkumu se zúčastnili žáci 5. tříd základních škol v Českých
Budějovicích.
Dotazníkovou metodou a kognitivními mapami byly zjištěny a následně
zpracovány údaje o prekonceptech a jejich zastrukturování, z hlediska kvalitativního i
kvantitativního, v oblasti technické výchovy. | cze |
dc.format | 170 s., 25 s. obr. příloh | |
dc.format | 170 s., 25 s. obr. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Konstruktivistické didaktiky | cze |
dc.subject | žákovo pojetí učiva | cze |
dc.subject | technické primární vzdělávání. | cze |
dc.subject | Problems of constructivism | eng |
dc.subject | scholars subjekt matter | eng |
dc.subject | contents of technical education. | eng |
dc.title | Diagnostika vybraných prekonceptů k technické výchově žáků 5. tříd ZŠ | cze |
dc.title.alternative | Diagnosis of Selected pre-Concepts Towards Technical Education of 5th Grade Pupils | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 9990 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis deals with problems and diagnostics of selected preconcepts of
technical education.
The theoretical part concerns several thematic units which are connected with the
problems of constructivism, scholars subjekt matter, teachers part of constructivism
education, methodic collection and analyse data of pedagogic investigation, conception,
objectives and contents of technical education.
The practical part investigates current standard of integration od pre-concepts by
means of a questionaire (which contains unfinished sentence and assessing scales) and
cognitive maps. Pupil of 5. classes of primary schools in České Budějovice.
The acquired data of pre-concepts and its integration were processed form the
qualitative as wel as quantitative point of view in the spere of technical education. | eng |
dc.date.accepted | 2009-05-26 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NŠ-TV-C | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Veselý, Bedřich | |