dc.contributor.advisor | Dvořáková, Kateřina | |
dc.contributor.author | Mikešová, Eliška | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:55:38Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:55:38Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-04-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27976 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá hodnocením žáků druhého stupně v běžných základních školách. Teoretická část je rozdělena na dva oddíly. V prvním oddílu je vymezen pojem školní hodnocení, jednotlivé funkce a formy školního hodnocení. První oddíl uzavírá podkapitola rozebírající rozdíly, výhody a nevýhody známkového a slovního hodnocení. Druhý oddíl je zaměřen na hodnocení v cizích jazycích, kde jsou charakterizovány jednotlivé typy hodnocení, rozebrány nové přístupy hodnocení (Evropské jazykové portfolio, sebehodnocení, vrstevnické hodnocení) a zpětná vazba v ústním i písemném projevu.
V praktické části je cílem zjistit, zda učitelé cizích jazyků na druhém stupni běžných základních škol používají známkové hodnocení, slovní hodnocení či jejich kombinaci. Dále zkoumám, zda učitelé používají nové přístupy hodnocení, jaké používají a co žákům přinášejí. Zaměřila jsem se také na rozdíly a podobnosti v přístupu k hodnocení zkušených a začínajících učitelů. Posledním bodem diplomové práce bylo zjistit, jak učitelé cizích jazyků poskytují zpětnou vazbu v ústním projevu. | cze |
dc.format | 102 s. | |
dc.format | 102 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.title | Hodnocení žáků druhého stupně v rámci předmětu cizí jazyk | cze |
dc.title.alternative | Assessing Lower Secondary Foreign Language Learners | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 13506 | |
dc.description.abstract-translated | My diploma thesis deals with the theme of assessment in lower secondary schools. The theoretical part consists of two main sections. The first section characterizes the concept of school assessment, describes its functions and forms. It is concluded with a chapter dealing with the differences, advantages and disadvantages of marks and verbal assessment. The second section focuses on assessment in foreign languages and different types of assessment are characterized. Furthermore, this section deals with new methods of assessment (European Language Portfolio, self-assessment, peer assessment) and with feedback in speaking and writing.
The aim of the practical part is to find out whether the teachers of foreign languages in lower secondary schools use marks, verbal assessment or their combination. Furthermore, I research whether teachers use the new methods of assessment, which of them they use and how they benefit pupils. My research is also oriented to the differences and similarities between experienced and beginner teachers. The last aim of the diploma thesis is to find out how teachers of foreign languages give feedback in speaking. | eng |
dc.date.accepted | 2010-06-03 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | AJ-NJ/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |