Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠimůnek, Michal
dc.contributor.authorMacháčková, Zuzana
dc.date.accessioned2021-12-07T12:55:43Z
dc.date.available2021-12-07T12:55:43Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-04-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27987
dc.description.abstractTato práce pojednává o genderových stereotypech v médiích. Práce je rozdělena do dvou částí, z nichž první, teoretická část, vymezuje základní pojmy a sleduje pohledy na gender v reklamě a v médích optikou několika teoretiků - mezi hlavními lze jmenovat Ervinga Goffmana, Judith Williamson nebo Liboru Oates-Indruchovou. Současně také v této části nastiňuje problémy mediální výchovy a možnosti realizace praktických cvičení se zaměřením na genderovou problematiku. Druhá část práce je koncipována jako ryze praktická. Skládá se ze sedmi konkrétních návrhů aktivit týkajících se genderových stereotypů v médích, které je možné realizovat ve výuce na základní škole. Praktická cvičení si kladou za cíl rozšířit povědomí studentů o genderových stereotypech prezentovaných médii a současně zjistit, jakým způsobem jsou jimi tyto stereotypy vnímány. V závěru druhé části této práce je popsána reflexe jedné z aktivit, která byla realizována na ZŠ a ZUŠ Bezdrevská v Českých Budějovicích.cze
dc.format80 s., z toho 3 s. obr. příloh
dc.format80 s., z toho 3 s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectMédiacze
dc.subjectgendercze
dc.subjectgenderové stereotypycze
dc.subjectmediální výchovacze
dc.subjectMediaeng
dc.subjectgendereng
dc.subjectgender stereotypeseng
dc.subjectMedia educationeng
dc.titleMédia a genderové stereotypycze
dc.title.alternativeTHE MEDIA AND GENDER STEREOTYPESeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag13583
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with gender stereotypes in media. It is divided into two parts, one of which - a theoretical part - presents several theorethical concepts of gender in advertisement and media by some experts like Erving Goffman, Judith Williamson or Libora Oates-Indruchová. This part deals also with problems of media education and opportunities for realization of practical exercises as far as gender is concerned. The second part of this thesis is created for a practical purposes. It consists of seven practical activities focused on gender stereotypes in media which can be used at primary school as a schoolwork. A practical exercises aims to extand a students' knowledge of gender stereotypes which are presentated in media and at the same time find out how these stereotypes are percieved. At the end of the second part is described a feed-back which will be gained at the primary school Bezdrevská in České Budějovice.eng
dc.date.accepted2010-05-28
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJ-OV/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.description.defenceDiplomantka přehledně představila svoji diplomovou práci a uspokojivě zodpověděla všechny dotazy.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam