Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPokorný, Jiří
dc.contributor.authorZábilková, Zdeňka
dc.date.accessioned2021-11-19T13:04:47Z
dc.date.available2021-11-19T13:04:47Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-03-31
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2801
dc.description.abstractPráce je zaměřena na vliv umění, zejména vliv divadla a dramatického umění na emocionální a intelektuální rozvoj dětské psychiky, a popisuje, jak divadlo seznamuje zábavnou formou děti se světem, ve kterém žijí, učí je vnímat krásu literárních odkazů minulosti i získávat přehled o literatuře současnosti. Dále zkoumá význam dramatické výchovy, která formou hry a improvizace přijatelným způsobem rozvíjí dětské dovednosti jazykové a pohybové a učí je dovednosti mezilidské komunikace. Také je v ní rozebírán konkrétní příklad této moderní formy výchovy s použitím dramatu, kdy vedoucí skupiny (učitel) zvolí pro skupinu atraktivní nebo vysoce aktuální téma a děti pak rozvíjejí příběh, ve kterém se dívají na problém z různých úhlů, zamýšlejí se nad důsledky různých činů, a hledají optimální řešení problému, což rozvíjí jejich sociální inteligenci.cze
dc.format34 s.
dc.format34 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdramatická výchovacze
dc.subjectdramacze
dc.subjectdivadlocze
dc.subjectvolba literární předlohycze
dc.subjecttvorba dramatucze
dc.subjectdějiny divadlacze
dc.subjectmetody dramatické výchovycze
dc.subjectdramaterapiecze
dc.subjectpsychodramacze
dc.subjectsociodramacze
dc.subjectpsychogymnastikacze
dc.subjectteatroterapiecze
dc.subjectdrama in educationeng
dc.subjectdramatic arteng
dc.subjectdramaeng
dc.subjecttheatreeng
dc.subjectchoice of literary templateeng
dc.subjectthe creation of dramaeng
dc.subjecthistory of dramaeng
dc.subjectmethods of dramatic arteng
dc.subjectdramatherapyeng
dc.subjectpsychodramaeng
dc.subjectsociodramaeng
dc.subjectpsychogymnasticseng
dc.subjecttheatre therapyeng
dc.titlePříprava a realizace literární předlohy a její využití při práci s dětským kolektivem (s využitím dramatické výchovy)cze
dc.title.alternativeThe preparation and realization of literary template and its exploitation in practise with child groups (with use of drama in education)eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag21163
dc.description.abstract-translatedThe thesis is focused on the influence of art, mainly drama and dramatic art on emotional and intellectual development of child psychics. It describes the way the drama teach the children in an entertaining way to explore the world they are living in, to appreciate the literature of the past and to get familiar with the literature of the present. It explores further the contribution of drama in education which by the means of play and improvisation improves the child capabilities in terms of language, movement coordination and interpersonal communication. These aspects are depicted on a specific example of drama in education. The teacher chooses an attractive or up-to-date topic and the children play the story while looking at the issue from a different perspective, think over the consequences of their actions and search for the optimal solution of the problem, which develops further their social intelligence.eng
dc.date.accepted2011-05-30
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam