Posuzování kvality sociálních služeb poskytovaných dobrovolníky v TyfloCentru Plzeň, o.p.s.
Abstrakt
Bakalářská práce se zabývá problematikou práce s dobrovolníky v organizaci, jež pomáhá lidem se zrakovým postižením. V teoretické části je popsána stručná historie dobrovolnictví v České republice až po současnost, dále členění dobrovolnické činnosti a jednoduchá charakteristika dobrovolníka. Poté následuje popis práce s dobrovolníky v TyfloCentru Plzeň, o.p.s. V práci také uvádím stručné dělení zrakových vad a pár vybraných pravidel při kontaktu s lidmi se zrakovým postižením. Vzhledem k vybranému tématu jsem považovala za vhodné zmínit se krátce o standardech kvality a to především standardu číslo 15, ?Zvyšování kvality sociální služby? a vymezit dvě posuzované sociální služby v rámci zákona o sociálních službách. Praktická část je věnována samotnému hodnocení sociálních služeb, které poskytují dobrovolníci. Jde o průvodcovskou službu a sociálně aktivizační službu, tyto služby byly hodnoceny klienty pomocí rozhovoru.