dc.contributor.advisor | Garabiková Pártlová, Margareta | |
dc.contributor.author | Pazderová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:58:46Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:58:46Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2009-11-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28188 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce ,,Aktivizující metody ve vyučování a jejich vliv na klima třídy'' pojednává o aktivizující metodách a jejich vlivu na klima třídy. Cílem práce je změření klimatu dané třídy, použití aktivizujících metod a následné změření klimatu třídy. Výsledky jsou porovnány, hypotézy vyhodnoceny a zjištěn tak vliv aktivizujících metod na klima třídy.
V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy vztahující se k tématu (výuková metoda, aktivizující výukové metody, prostředí, atmosféra, klima třídy). Dále je zde charakterizovaná problematika zkoumání klimatu, různé metody zkoumání aj..
Praktická část nabízí přehled metod zkoumání klimatu, popis zvolených metod výzkumu a průběh výzkumu. Získané údaje jsou zpracovány, vyhodnoceny a zaneseny do tabulek a grafů, podle nichž můžeme lépe zhodnotit celkové klima tříd a jednotlivé proměnné klimatu třídy (zaujetí žáka školní prací, vztahy mezi žáky ve třídě, učitelova pomoc žákům, orientace žáků na úkoly, pořádek a organizovanost, jasnost pravidel).
Předmětem zkoumání bylo především zjištění a porovnání celkového klimatu třídy před a po používání aktivizujících metod ve vyučování. | cze |
dc.format | 112 s., 4 s. obr. příloh. | |
dc.format | 112 s., 4 s. obr. příloh. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Výuková metoda | cze |
dc.subject | klasifikace metod | cze |
dc.subject | aktivizující metody | cze |
dc.subject | klima třídy | cze |
dc.subject | prostředí | cze |
dc.subject | třída | cze |
dc.subject | učitel | cze |
dc.subject | žák | cze |
dc.subject | vztahy mezi žáky | cze |
dc.subject | metody zkoumání klimatu třídy | cze |
dc.subject | dotazník CES (Classroom Environment Scale) | cze |
dc.subject | klasická sociometrická metoda. | cze |
dc.subject | education method | eng |
dc.subject | classification of methods | eng |
dc.subject | activising methods | eng |
dc.subject | climate in class | eng |
dc.subject | environment | eng |
dc.subject | class | eng |
dc.subject | teacher | eng |
dc.subject | student | eng |
dc.subject | relationships between students | eng |
dc.subject | methods of exploration of the climate in class | eng |
dc.subject | CES questionary (Classroom Environment Scale) | eng |
dc.subject | classical sociometric method | eng |
dc.title | Aktivizující metody ve vyučování a jejich vliv na klima třídy | cze |
dc.title.alternative | Activating Methods in Education and Their Influence on the Climate of the Class | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 9923 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis ''Activising methods in education and their influence on the climate in class“ is based on activising methods and their influence on the climate in class. The purpose of this work is measuring the climate on class, using of activising methods and then a consequent measuring of the climate in class. The results have been compared, the hypothesis analyzed and so found the influence on the climate in class.
In the theoretical part are explained the basic terms connected with the subject (education method, activising education methods, environment, atmosphere, climate in class). Then is the problematic of researching the climate characterized, other methods of observation etc.
The practical part offers a review of methods of investigating the climate, subscription of some chosen methods and the process of the research. The obtained entries are utilized, analyzed and enlisted in charts and graphs, which provide better evaluation of the whole climate in class and the particular parameters of the climate in class (concern of the student for school work, relationships between the schoolmates, teacher’s help to the students, orientation of the students on homework, arrangement and organization, clearness of the rules).
The object of exploration have been especially the finding and comparing of the whole climate in class before and after using of the activising methods in education. | eng |
dc.date.accepted | 2010-02-04 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Z-Př/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Bílková, Zuzana | |