dc.contributor.advisor | Bauman, Petr | |
dc.contributor.author | Handšuhová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T13:05:40Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T13:05:40Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-03-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2857 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá reakcemi na pragmatickou pedagogiku a filosofii v první polovině 20. století na území Československa. Mapuje vývoj a začleňování myšlenek do reformy školství. Dále se zabývá reakcemi jednotlivých významných českých pedagogů na pragmatickou pedagogiku. Na základě studia pedagogů této doby (Příhoda, Hendrich, Uher, Čapek, Masaryk) a srovnání jejich zaujetí a postojů k pragmatické pedagogice se práce snaţí ozřejmit celkový přístup k reformnímu školství na území tehdejšího Československa. Práce nehodnotí pragmatickou pedagogiku jako takovou, snaţí se zmapovat její vývoj a postoj k ní. | cze |
dc.format | 41 s. | |
dc.format | 41 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | pragmatická pedagogika | cze |
dc.subject | pragmatická filosofie | cze |
dc.subject | pedagogika | cze |
dc.subject | pragmatismus | cze |
dc.subject | československo | cze |
dc.subject | pedagogické myšlení | cze |
dc.subject | pokusné školy | cze |
dc.subject | reforma školství | cze |
dc.subject | progressive education | eng |
dc.subject | progressive philosophy | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | pragmatism | eng |
dc.subject | Czechoslovakia | eng |
dc.subject | educational thought | eng |
dc.subject | experimental schools | eng |
dc.subject | educational reform | eng |
dc.title | Pragmatická pedagogika a její ohlasy v českém pedagogickém myšlení první poloviny 20. století | cze |
dc.title.alternative | Progressive Education in Czech Educational Thought of 1900-1948 | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 22174 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis deals with the reaction to progressive education and philosophy in Czechoslovakia of 1900 ? 1948, it outlines the development and inclusion of progressivist ideas to educational reform. Next, it survens the reactions Czech pedagogues to progressive education. Based on studies of those pedagogues (Příhoda, Hendrich, Uher, Čapek, Masaryk), and attitudes fowarde progressive education it describes the background of educational reforms in pre-war Czechoslovakia. | eng |
dc.date.accepted | 2011-05-30 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |