Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKouřilová, Jana
dc.contributor.authorBártková, Jana
dc.date.accessioned2021-12-07T13:39:11Z
dc.date.available2021-12-07T13:39:11Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2010-12-09
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28692
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na percepci seniorů dětmi mladšího školního věku (6-8 let). Práce zjišťuje, jak si děti mladšího školního věku seniory představují, jak seniory vnímají a jaké vlastnosti jim přisuzují. Teoretická část je rozdělena na tři kapitoly. Nejdříve je vymezen pojem mladší školní věk, jsou popsány jeho charakteristiky a také interpersonální vztahy mezi dětmi, vztahy k rodičům a zejména vztahy dětí k prarodičům. Druhá kapitola se věnuje charakteristice stáří, rolí seniora v rodině a především jeho vztahu k vnoučatům. Dále je popsán postoj společnosti ke stáří. Poslední kapitolou teoretické části jsou metody sběru dat, kresba a rozhovor, které byly použity pro výzkum v praktické části. Praktická část se věnuje výtvarnému zpracování seniorů dětmi a sledování výskytu jednotlivých atributů stáří v dětských kresbách. Následně jsou zkoumány postoje dětí ke starým lidem prostřednictvím rozhovoru.cze
dc.format69 s.
dc.format69 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmladší školní věkcze
dc.subjectstářícze
dc.subjectpercepce seniorůcze
dc.subjectprimary school ageeng
dc.subjectthe old ageeng
dc.subjectperception of seniorseng
dc.titlePercepce seniorů dětmi mladšího školního věku (6-8 let)cze
dc.title.alternativeHow primary children perceive seniors (6-8 years)eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag13659
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis is concentrated on perception of seniors by primary children (aged six to eight years). How primary children imagine seniors, how they perceive them and what characters children think seniors have got. The theoretical part is divided to three chapters. At first there is defined a primary school age. There are described characteristics and relationships between children, with their parents and mainly with their grandparents. In the second chapter there is characterized the old age, the role of seniors in families and their relationship with grandchildren. Then there is described the attitude to the old age seen by society. The last chapter of the hteoretical part contains the way I collected information (through a drawing and an interview). The practical part is focused on the fact how children draw seniors and searching for attributes in children´s drawings. Children´s attitudes to the old people are searched through interviews.eng
dc.date.accepted2011-02-01
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro 1. stupeň ZŠ - anglický jazyk pro 1. stupeň ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeFranclová, Marta


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam