Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHelalová, Regina
dc.contributor.authorKovářová, Eva
dc.date.accessioned2021-12-07T13:40:07Z
dc.date.available2021-12-07T13:40:07Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2010-11-25
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28776
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá typickými chybami středně pokročilých českých studentů/studentek angličtiny, konkrétně slovním přízvukem a redukcí nepřízvučných slabik. Jako hlavní nástroj výzkumu byl autorkou práce navržen postup založený na nahrávání ústního projevu 33 studentek/studentů prvního ročníku oboru Anglický jazyk na Pedagogické fakultě v Českých Budějovicích a rovněž také dotazník, jehož úkolem bylo zjistit zkušenosti studujících a jejich postoj k výuce výslovnosti. Byly nahrávány dva typy ústního projevu: čtení neznámého textu a spontánní projev (konverzace). Jelikož český jazyk se od anglického liší v systému slovního přízvuku a nepřízvučné slabiky se v češtině neredukují, předpokládalo se, že bude identifikována interference z mateřského jazyka v oblasti slovního přízvuku a dále, že zkoumaný vzorek studentů bude upřednostňovat plné formy slabik před redukovanými.cze
dc.format95 s.
dc.format95 s.
dc.language.isoeng
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectvýslovnost angličtinycze
dc.subjecttypické chyby českých studentůcze
dc.subjectslovní přízvukcze
dc.subjectredukované slabikycze
dc.subjectinterferencecze
dc.subjectEnglish pronunciationeng
dc.subjecttypical errors of Czech learnerseng
dc.subjectword stresseng
dc.subjectweak formseng
dc.subjectreduction of unstressed syllableseng
dc.subjectinterferenceeng
dc.titleIdentifying Specific Pronunciation Errors Produced by Czech Learners of English as a Foreign Language<br><br> Diagnostika specifických chyb českých studentů angličtiny ve výslovnosticze
dc.title.alternativeIdentifying Specific Pronunciation Errors Produced by Czech Learners of English as a Foreign Languageeng
dc.title.alternativeDiagnostika specifických chyb českých studentů angličtiny ve výslovnosticze
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag14271
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis concentrates on typical pronunciation errors faced by intermediate Czech learners of English, specifically on word stress and reduction of unstressed syllables (weak forms). In order to analyse these aspects, a project was designed based on recording a sample of 33 first-year English language students at the Pedagogicka fakulta in Ceske Budejovice, and a survey was conducted on the learners? attitudes and experiences in pronunciation learning. Two types of speech were recorded (reading an unseen text and spontaneous oral expression) and subsequently analysed. As the Czech language has a different system of word stress and the reduced forms do not exist, it was presumed that interference will be detected from the mother tongue in the field of word stress and there will be prevalence of the strong forms of grammatical words.eng
dc.date.accepted2011-02-01
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineAJ-NJ/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam