dc.contributor.advisor | Koldová, Helena | |
dc.contributor.author | Hájková, Radka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T13:40:10Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T13:40:10Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-04-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28779 | |
dc.description.abstract | Hlavním cílem mé diplomové práce je zkoumání a popis strategií žákovských řešení slovních úloh na druhém stupni základní školy.
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první části jsou popsány typy slovních úloh v průběhu základní školy, žákovské a učitelské strategie. Dále jsou zde vysvětleny pojmy algoritmus a didaktický kontrakt. Nechybí ani vlastní porovnání učebnic, které se využívají na druhém stupni základní školy.
Teoretickou část tvoří experiment, který byl proveden na druhém stupni jedné základní školy ve dvou paralelních třídách. V experimentu byly zadány tři typově shodné testy na slovní úlohy. Podle výsledků je posuzováno zlepšení žáků, využívání různých strategií, ale i vliv algoritmů a didaktického kontraktu.
V závěru jsou shrnuty výsledky a poznatky z experimentu. | cze |
dc.format | 74 s. | |
dc.format | 74 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Slovní úlohy | cze |
dc.subject | algoritmus | cze |
dc.subject | formalismus | cze |
dc.subject | didaktický kontrakt | cze |
dc.subject | žákovské strategie | cze |
dc.subject | učitelské strategie | cze |
dc.subject | Word problems | eng |
dc.subject | algorithms | eng |
dc.subject | formalism | eng |
dc.subject | didactic contract | eng |
dc.subject | student strategies | eng |
dc.subject | teaching strategies | eng |
dc.title | Strategie řešení slovních úloh v průběhu studia na ZŠ | cze |
dc.title.alternative | Strategies for solving word problems in the course of study in primary school | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 17220 | |
dc.description.abstract-translated | The main aim of my thesis is the investigation and description of students' strategies for solving word problems at basic schools.
The thesis is divided into theoretical and practical part. The first part describes the types of word problems at the basic school, pupils? and teaching strategies. There are also explained meaning of terms algorithms and didactic contract. There is also own confrontation of textbooks which are used at secondary schools.
The theoretical part is formed the experiment that was performed at the second stage of a basic school in two parallel classes. In the experiment there were entered three types of identical tests for solving word problems. There is judged pupils? improvement, using different strategies and effect of algorithms and didactic contract.
In conclusion there are summarized results and knowledge from the experiment. | eng |
dc.date.accepted | 2011-05-30 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | M-Z/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |