Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPrázdná, Radka
dc.contributor.authorSkalová, Anna
dc.date.accessioned2021-11-19T13:08:42Z
dc.date.available2021-11-19T13:08:42Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-05-16
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2986
dc.description.abstractPráce se zabývá komunikací s lidmi s mentálním postižením v prostředí státního úřadu při sjednávání příspěvku na péči. Teoretická část charakterizuje mentální postižení, komunikaci, narušenou komunikační schopnost, příspěvek na péči, dále se zevrubně zabývá specifiky komunikace s lidmi s mentálním postižením. Práce obsahuje také praktické rady pro komunikaci s lidmi s mentálním postižením. V závěru teoretické části jsou popsány komunikační kompetence sociálního pracovníka se zaměřením na jednání s lidmi s mentálním postižením. Praktická část práce popisuje šetření komunikačních kompetencí sociálního pracovníka na Městském úřadě v Táboře a hodnotí příčiny jeho neúspěchu. Vzhledem k zhodnocení šetření obsahuje praktická část také jednoduchou metodiku, která obsahuje praktické rady, jak jednat s klientem s mentálním postižením při rozhovoru na úřadě. Dále praktická část obsahuje analýzu zaměstnavateli požadovaných kompetencí na pozici sociálního pracovníka na základě inzerátů s nabídkou práce. Komunikace s lidmi s mentálním postižením v prostředí městských úřadů je opomíjené téma, avšak vzhledem ke snaze integrovat lidi s mentálním postižením co nejvíce do společnosti téma velice důležité. Schopnost sociálního pracovníka správně komunikovat a jednat s lidmi s mentálním postižením může být jedna z cest k zpřístupnění úřadů i pro tyto klienty.cze
dc.format51 s. (136 000 znaků).
dc.format51 s. (136 000 znaků).
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmentální postiženícze
dc.subjectmentální retardacecze
dc.subjectkomunikacecze
dc.subjectpříspěvek na péčicze
dc.subjectkomunikační kompetencecze
dc.subjectsociální pracovníkcze
dc.subjectnarušená komunikační schopnostcze
dc.subjectměstský úřad.cze
dc.subjectmental disabilityeng
dc.subjectmental retardationeng
dc.subjectcommunicationeng
dc.subjectallowance for careeng
dc.subjectcommunication skillseng
dc.subjectsocial workereng
dc.subjectspeech disorderseng
dc.subjectcity office.eng
dc.titleKomunikační kompetence sociálního pracovníka při jednání s žadatelem o příspěvek na péči s mentálním postiženímcze
dc.title.alternativeCommunication skills of social worker in contact with applicants for an allowance for care with intellectual disabilitieseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag26659
dc.description.abstract-translatedThis work deals with communication with people with intellectual disabilities during the negotiation of allowance for care. The work emphasizes the communication skills of a social worker. The theoretical part describes mental retardation, communication, communication disorders, allowance for care, and the work deals with the specifics of communication with people with intellectual disabilities. The work also includes practical advice for communicating with the people with intellectual disabilities. In the conclusion of the theoretical section are described the communication skills of a social worker with a focus on dealing with people with intellectual disabilities. The practical part describes the research on communication skills of a social worker at the City Office in Tabor and evaluates the causes of its failure. Due to the appreciation of the practical research also includes a simple methodology that includes practical advice on how to deal with clients with intellectual disabilities in an interview at the office. Furthermore, the practical part contains an analysis of competencies required by employers in the position of social worker based on ads offering job. Communicating with people with intellectual disabilities in the City Office is neglected topic, but very important, due to the efforts to integrate people with intellectual disabilities into society as much as possible. The ability of a social worker to communicate and negotiate with people with intellectual disabilities may be one of the ways to access offices for these clients.eng
dc.date.accepted2012-05-28
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální a charitativní prácecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam