Prožitkové učení v mateřské škole
Abstrakt
Abstrakt
Práce je zaměřena na problematiku prožitkového učení dítěte v předškolním věku. Cílem je vytvoření programu prožitkových aktivit, využitelných v mateřské škole. V teoretické části je charakterizováno prožívání a učení dítěte předškolního věku, popsány druhy učení, podrobněji učení prožitkové a jeho znaky, podmínky, které je nutné pro ně v mateřské škole vytvořit. Dále je charakterizována hra a dramatická výchova jako základní metody prožitkového učení a popsány fáze prožitkového učení při realizaci v mateřské škole. Praktická část obsahuje původní nabídku prožitkových aktivit, vycházející z cílů RVP PV. Metodou pozorování, analýzou videozáznamů, rozhovory s dětmi a rodiči bylo zjišťováno, jak prožitkové učení děti přijímaly a k jakým výstupům vzdělávání program přispěl. Výzkumem jsem zjistila, že je prožitkové učení pro děti předškolního věku vhodné, neboť přináší své výsledky ve vzdělávání a děti jej přijímají ochotně.