dc.contributor.advisor | Žlábková, Iva | |
dc.contributor.author | Rebrová, Iveta | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T13:10:08Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T13:10:08Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-03-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/3033 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření v povolání pedagoga volného času. Teoretická část popisuje problematiku syndromu vyhoření, jeho historická východiska, příznaky a příčiny, protektivní faktory a preventivní techniky, které chrání jedince před rizikem syndromu vyhoření a způsoby zvládání. Část práce je věnována stresu obecně, jeho příznakům, příčinám a stresu psychosociálnímu, který má velkou souvislost se syndromem vyhoření. Závěr teoretické části je zaměřena na pochopení rozdílů a shod povolání učitele a pedagoga volného času, na jejich kompetence a požadavky a faktory, které v této profesi vyvolávají syndrom vyhoření.
Praktická část se zaměřuje na zjištění, zda jsou pedagogové volného času ohroženi syndromem vyhoření stejně jako učitelé, a zda u nich vyhoření souvisí s délkou praxe, pohlavím a osobnostním chování typu A. | cze |
dc.format | 50 s. (103 972 znaků) | |
dc.format | 50 s. (103 972 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | syndrom vyhoření (burnout) | cze |
dc.subject | příčiny a příznaky vyhoření | cze |
dc.subject | protektivní faktory vyhoření | cze |
dc.subject | stres | cze |
dc.subject | psychosociální stres | cze |
dc.subject | pedagog | cze |
dc.subject | pedagog volného času | cze |
dc.subject | učitel | cze |
dc.subject | emocionální vyčerpání | cze |
dc.subject | depersonalizace | cze |
dc.subject | osobní spokojenost | cze |
dc.subject | chování typu A | cze |
dc.subject | burnout syndrome | eng |
dc.subject | causes and symptoms of burnout | eng |
dc.subject | protective factors | eng |
dc.subject | burnout | eng |
dc.subject | stress | eng |
dc.subject | psychosocial stress | eng |
dc.subject | pedagogue | eng |
dc.subject | leisure time specialist | eng |
dc.subject | teacher | eng |
dc.subject | emotional exhaustion | eng |
dc.subject | depersonalization | eng |
dc.subject | personal satisfaction. | eng |
dc.title | Syndrom vyhoření u pedagogů volného času | cze |
dc.title.alternative | Burnout Syndrome of Leisure Time Activities Specialist. | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 27558 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis is dealing with burnout syndrome among leisure time specialists. Theoretical part describes burnout syndrome, its historical basis, symptoms and causes, protective factors and preventive techniques, which prevent from burnout syndrome risk. Next part deals with common stress, its causes and symptoms, and psychosocial stress, which is closely related with burnout syndrome. Ending of the theoretical part is focused on understanding the differences between jobs of common teacher and leisure time specialist, their competences, demands and factors causing burnout syndrome.
The goal of the practical part is to find out, whether leisure time specialists are equally threatened by burnout syndrome as common teachers, and whether their burnout relates with their experience, sex or type a personal behavior. | eng |
dc.date.accepted | 2012-05-29 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |