dc.contributor.advisor | Cvach, Radek | |
dc.contributor.author | Bartlová, Iveta | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:05:30Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:05:30Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-04-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30396 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá průřezovými tématy ve výuce na 1. stupni ZŠ, zejména průřezovým tématem Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech.
V teoretické části vysvětluji proměny kurikula, Národní program rozvoje vzdělávání a Rámcový vzdělávací program a stručně charakterizuji jednotlivá průřezová témata. Do hloubky se zaměřuji na PT Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, jak teoretickým podkladem, tak vztahem ke vzdělávacím oblastem.
V rámci praktické části provádím dotazníkový průzkum na základních školách, zkoumám postoje učitelů 1.stupně k PT, integraci PT VMEGS do výuky a porovnávám vztahy k jednotlivým průřezovým tématům. Dále navrhuji blokovou výuku směřující k vytvoření postojů a názorů dle obsahu PT VMEGS. | cze |
dc.format | 102 s. | |
dc.format | 102 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | kurikulární reforma | cze |
dc.subject | RVP ZV | cze |
dc.subject | Národní program rozvoje vzdělávání | cze |
dc.subject | průřezová témata | cze |
dc.subject | Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech | cze |
dc.subject | curricular reform | eng |
dc.subject | general curricular for basic education | eng |
dc.subject | White paper | eng |
dc.subject | Cross-curricular Themes | eng |
dc.subject | Education to Thinking in European and Global Context | eng |
dc.title | Význam průřezových témat ve výuce na 1. stupni ZŠ | cze |
dc.title.alternative | The meaning of Cross-curricular Themes in primary school education | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 17326 | |
dc.description.abstract-translated | My diploma thesis deals with Cross-curricular themes for teaching in primary school education and especially with the Cross-curricular theme Education to Thinking in European and Global Context.
In the theoretical section I have explained the changes in the curriculum, the White paper and the Framework educational program and briefly I have characterized all Cross-curricular themes. Theoretically and within educational areas I have focused on the Cross-curricular theme Education to Thinking in European and Global Context.
In the practical section I have done a survey of primary school teachers to examine attitudes to Cross-curricular themes and the integration of the Cross-curricular theme Education to Thinking in European and Global Context into lessons. I have compared relation to each Cross-curricular theme. I have also suggested an intensive instruction leading to the formation of attitudes and opinions by content of the Education to Thinking in European and Global Context. | eng |
dc.date.accepted | 2013-05-21 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NŠ(AJ)-C | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Suda, Stanislav | |