dc.contributor.advisor | Vaníček, Jiří | |
dc.contributor.author | Bromová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:05:31Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:05:31Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2012-04-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30401 | |
dc.description.abstract | Cílem této diplomové práce je zmapovat současný stav výuky algoritmizace na základních školách.
V teoretické části jsou uvedeny základní informace přibližující danou problematiku - souvislosti výuky algoritmizace a RVP ZV a také základní předpoklady výuky algoritmizace, jako je historické hledisko, cíle, metody a možnosti výuky algoritmizace. Nedílnou součástí je i podpora výuky algoritmizace, do níž jsou zařazeny učebnice věnující se algoritmizaci a programování, programová podpora, projekty a soutěže.
Praktickou část tvoří pedagogický výzkum. Tento výzkum se skládá z pěti dílčích výzkumů:
A. Kvantitativní výzkum výuky algoritmizace na ZŠ v ČB.
B. Přehled mimoškolní výuky algoritmizace v ČB.
C. Zmapování celorepublikové výuky algoritmizace na ZŠ.
D. Celorepublikový výzkum úspěšnosti v soutěži ?Bobřík informatiky?.
E. Zkušenosti učitele s učebnicí. | cze |
dc.format | 97 s. | |
dc.format | 97 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | algoritmizace | cze |
dc.subject | algoritmus | cze |
dc.subject | programování | cze |
dc.subject | výzkum | cze |
dc.subject | ZŠ | cze |
dc.subject | výuka | cze |
dc.subject | Bobřík informatiky | cze |
dc.subject | RVP | cze |
dc.subject | algorithmization | eng |
dc.subject | algorithm | eng |
dc.subject | programing | eng |
dc.subject | research | eng |
dc.subject | secondary schools | eng |
dc.subject | teaching | eng |
dc.title | Výuka algoritmizace na základní škole - aktuální stav | cze |
dc.title.alternative | Current situation in teaching of algorithmization in secondary school | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 17534 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of this thesis is mapping of current state of teaching of algorithmization in secondary school.
Basic information about the subject is given in theoretical part - a relation between teaching of algorithmization and RVP ZV, and basic assupmtions of teaching of algorithmization: a historical aspect, methods, aims and possibilities of teaching of algorithmization (and an approach on teaching). The essential part of teaching of algorithmization is an education support - a textbook about algorithmization and programming, programming support, projects and competitions for students.
Practical part is a pedagogical research. This research consists of five themes
A. A quantitative research of teaching of algorithmization in secondary school in České Budějovice.
B. A review of extra curricural teaching of algorithmization in ČB.
C. A statewide mapping of teaching of algorithmization in Czech Republic.
D. A statewide research on a success rate of the competition ?Bobřík informatiky? (informatics beaver).
E. A teacher's experience with a textbook. | eng |
dc.date.accepted | 2013-02-12 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | F-VTE/ZŠ navazující | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |