Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKovářová, Irena
dc.contributor.authorŠimková Štolcová, Lenka
dc.date.accessioned2021-11-19T13:10:48Z
dc.date.available2021-11-19T13:10:48Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-04-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/3052
dc.description.abstractPráce je zaměřena na kresbu předškolních dětí. Její význam a využití pro poznávání tradic, konkrétně ve vánočním čase. Práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení jednotlivých pojmů, jako je kresba a její důležitý význam v předškolním věku. Popisuje tvořivost jako hlavní faktor, který ovlivňuje výtvarnou činnost a potřebu rozvíjet ji. Charakterizuje předškolní věk a jeho vývoj. Poukazuje na nutnost spolupráce rodičů a předškolního zařízení. Dále se zaměřuje na tradice a její aspekty pro lidský život. Jejich spojitost s ročním obdobím a navození tématu vánoční čas pro dětskou výtvarnou tvorbu. Praktická část mé práce je z velké části věnována motivaci a posléze realizaci výtvarné tvorby na téma ?Štědrý den v Betlémě?. Děti v mateřské škole byly motivovány pomocí četby pohádek, biblického příběhu, hry, zpěvu a dramatického ztvárnění. Zadání proběhlo v souladu se zásadami správného vedení výtvarné činnosti. Práce je zakončena ukázkami dětských kreseb a také zpětnou vazbou, která formou dotazů položených dětem s časovým odstupem doplňuje celkové vyhodnocení výtvarného dne.cze
dc.format63 s. (91 634 znaků)
dc.format63 s. (91 634 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkresbacze
dc.subjectvývoj tvořivosticze
dc.subjectvýtvarná činnostcze
dc.subjectvedení výtvarné činnosticze
dc.subjectrodičecze
dc.subjectmateřská školacze
dc.subjecttradicecze
dc.subjectzvykycze
dc.subjectvánoční čascze
dc.subjectmotivacecze
dc.subjectdětský výtvarný projevcze
dc.subjecthracze
dc.subjectpředškolní věkcze
dc.subjectdrawingeng
dc.subjectcreativity developmenteng
dc.subjectart activityeng
dc.subjectleading art activityeng
dc.subjectparentseng
dc.subjectkindergarteneng
dc.subjecttraditioneng
dc.subjecthabitseng
dc.subjectChristmastimeeng
dc.subjectmotivationeng
dc.subjectchildren art expresioneng
dc.subjectplayeng
dc.subjectpreschool ageeng
dc.titleKRESBA JAKO PROSTŘEDEK POZNÁVÁNÍ TRADIC VÁNOČNÍ ČAS (PŘEDŠKOLNÍ VĚK)cze
dc.title.alternativeDrawning as manner of tradition knowing ? Christmastime (pre-school age)eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag30027
dc.description.abstract-translatedThesis is dedicated on drawing pre-school age children and its importance and application for traditions recognizing, especially at Christmastime. Thesis has two parts, theoretical and practical part. Theoretic part is focused on explanation of some terms as drawing and its importance at pre-school age, explaining creativity as the most important factor which influences art activity and its necessity for development. This part also defines pre-school age and its development. Afterwards the first part is focused on traditions and their aspects in human life, their connection with season inducing theme of Christmastime for children art creativity. Practical part is focused on motivation as majority and then realizing art creativity on the topic Cristmas Eve in cribs (Belen). Kindergarden-age childern were motivated by reading children books, biblic story, playing, singing and performing. Asignment was done with rules of right leading art creativity. Thesis ends with examples of children´s drawings and a list of questions answered by children for final evalution in time distance.eng
dc.date.accepted2013-05-28
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam