Hypermediální a interaktivní žurnalistika
Abstrakt
Nástup digitálních technologií v druhé polovině 90. let minulého století výrazným způsobem ovlivnil povahu produkce, distribuce a konzumace žurnalistických obsahů: tištěná a audiovizuální média byla nucena přesunout své obsahy do online prostředí internetu; žurnalistická praxe získala výrazně multimediální charakter; došlo k rozvoji tzv. občanské/participatorní žurnalistiky; "tradiční" převážně jednosměrná komunikace se v mnoha ohledech proměnila na komunikaci typu všichni-všichni; objevila se řada hypermediálních a výrazně interaktivních projektů pohybujících se na hranici mezi žurnalistikou, dokumentarismem a aktivismem. Cílem bakalářské práce bude postihnout tyto klíčové trendy a popsat základní charakteristiky "nové" multimediální a hypermediální žurnalistiky. Úvodní část práce shrne základní rysy akademické reflexe těchto trendů, v druhé části se pak zaměří na představení některých vybraných on-line projektů, které tyto trendy reprezentují.