dc.contributor.advisor | Vaníček, Jiří | |
dc.contributor.author | Krejsa, Jan | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:58:16Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:58:16Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-05-02 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31347 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá výukou programování na základních školách v programu Scratch.
Teoretická část obsahuje průzkum, který byl proveden pomocí dotazníku na základních
školách a který ukazuje skutečnosti týkající se výuky programování. Dále je Scratch
porovnán s programy Baltík a Imagine Logo, které se nejvíce používají na základních
školách pro výuku programování.
Práce také obsahuje analýzu materiálů dostupných pro výuku Scratch. Výsledky
analýzy výukových materiálů jsou graficky zobrazeny v přehledném grafu. Na základě
této analýzy je vytvořen postup výuky, který je rozdělen do dvanácti témat. Pro každé
téma je vytvořen žákovský list a metodické pokyny pro učitele. | cze |
dc.format | 119 s. | |
dc.format | 119 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Algoritmizace | cze |
dc.subject | programování | cze |
dc.subject | Scratch | cze |
dc.subject | základní škola | cze |
dc.subject | výuka | cze |
dc.subject | Algorithm | eng |
dc.subject | development | eng |
dc.subject | programming | eng |
dc.subject | Scratch | eng |
dc.subject | primary school | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.title | Výuka základů programování v prostředí Scratch | cze |
dc.title.alternative | Education of basic programming in Scratch environment | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 24877 | |
dc.description.abstract-translated | The work deals with programming education on primary schools in Scratch
programme. Investigation was carried out by questionnaire on primary school in
theoretic part. The investigation shows the facts relating to teaching programming.
Scratch is compared with Baltík and Imagine Logo, which are the most commonly used
on primary schools.
The work also includes an analysis of teaching materials that are available for
teaching Scratch. Results of the analysis of teaching materials are shown in a graph.
Procedure of teaching was made on the basis of this analysis. The procedure of teaching
is divided into twelve subjects. Pupil sheet and guideline for teacher is created for each
subject. | eng |
dc.date.accepted | 2014-05-26 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | F-VTE/ZŠ navazující-komb. | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |