dc.contributor.advisor | Betáková, Lucie | |
dc.contributor.author | Sovová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:58:20Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:58:20Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2013-12-20 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31358 | |
dc.description.abstract | ANOTACE
Diplomová práce bude zkoumat zpětnou vazbu, kterou učitel poskytuje žákovi v běžné každodenní interakci v hodinách anglického jazyka. Tato interakce má tradičně třístupňovou strukturu, nazývanou IRE (initiation, response and evaluation), případně IRF, kde F představuje obecně follow -up, původně feedback. Tradičně má tato třetí fáze evaluační funkci, ale jak se ukazuje, v přirozené interakci učitele a žáka ve třídě, kdy se učitel zaměřuje na rozvoj komunikativních dovedností a kdy taková interakce připomíná spíše každodenní konverzaci, má tento třetí stupeň jinou funkci, některými autory nazývanou diskursní. Taková zpětná vazba je velmi podobná reakci mluvčích na vyslechnuté v běžné interakci mimo třídu. Ve třídě jde o to, že se učitel snaží o zahrnutí žákovy odpovědi do diskursu, nejde mu pouze o opravu a hodnocení. Učitel na žákovu odpověď reaguje zájmem, nějakou osobní poznámkou apod. Diplomová práce bude zkoumat techniky, které učitelé na vybrané škole používají k poskytnutí zpětné vazby v mluveném projevu, bude zkoumat, zda má tato zpětná vazba spíše evaluační či komunikativní charakter a na čem je typ zpětné vazby závislý. Cílem této práce je zjistit, který typ zpětné vazby, případně které techniky se ve výuce ukazují jako nejpřínosnější pro rozvoj efektivní komunikace žáků. | cze |
dc.format | 79 s. (110296 znaků bez mezer) | |
dc.format | 79 s. (110296 znaků bez mezer) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Klíčová slova
Interakce ve třídě | cze |
dc.subject | zpětná vazba | cze |
dc.subject | hodnotící a komunikativní charakter zpětné vazby | cze |
dc.subject | podpora komunikace žáků | cze |
dc.subject | opravování chyb žáků | cze |
dc.subject | Key words
Interaction in the classroom | eng |
dc.subject | feedback | eng |
dc.subject | evaluative and communicative feedback | eng |
dc.subject | promoting communication in the classroom | eng |
dc.subject | correcting learners´ mistakes | eng |
dc.title | Podpora komunikace žáků prostřednictvím zpětné vazby učitele | cze |
dc.title.alternative | Promoting communication in the classroom through the teacher's feedback | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 26823 | |
dc.description.abstract-translated | ABSTRACT
This thesis will examine the feedback a teacher provides to a pupil during a regular daily interaction in English language teaching. This interaction has traditionally a three-phase structure called IRE (initiation, response and evaluation) or IRF, where F is a general follow-up, originally feedback. Traditionally, the third phase had evaluation function, but as it turns out, during the natural interaction between the teacher and the pupils in the classroom when the teacher focuses on the development of communication skills and when such interaction is more like an everyday conversation, this third stage has a different function, which is called discoursal by some authors. Such a feedback is very similar to the reaction heard by the speakers in everyday interaction outside classroom. The purpose is that the teacher tries to include pupils' responses to the discourse and not only correct and evaluate them. The teacher responds to students' answers with interest, some personal note, etc. This thesis will explore techniques that teachers in selected schools use to provide feedback in spoken language, it will examine whether the feedback is of evaluative or discoursal nature and what each type of feedback depends on. The aim of this thesis is to determine which type of feedback or which techniques are showing to be most beneficial for the development of effective communication for students. | eng |
dc.date.accepted | 2014-02-06 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJ-AJ/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |