Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠetek, Jaroslav
dc.contributor.authorPejšová, Martina
dc.date.accessioned2021-11-19T13:13:58Z
dc.date.available2021-11-19T13:13:58Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-04-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/3135
dc.description.abstractPráce se zabývá možnými poskytovateli pro výkon trestu obecně prospěšných prací na Táborsku. Jedná se o eventualitu nově vzniklých poskytovatelů v okolních obcích Tábora, které nejsou v registru poskytovatelů u PMS ČR. Teoretická část podává přehled o historii alternativních trestů, kam trest obecně prospěšných prací spadá. Ve zkratce obsahuje charakteristiku Probační a mediační služby a její cíle. Dále náležitosti a činnosti pracovníka PMS v rámci práce s klientem před rozhodnutím soudu a po jeho rozhodnutí. V práci je zmíněna i ochrana zdraví osob při výkonu trestu. Teoretickou část završuje kapitola přímo vznikajících poskytovatelů pro výkon trestu OPP. Jak se dá zjistit které obce a města v registru jsou. Co musejí učinit, aby mohly být poskytovateli, a jaké náležitosti je třeba dodržovat i jak spolupracovat s prvním klientem. Praktická část obsahuje analýzu u neregistrovaných malých obcí na Táborsku. Jejich možnosti poskytnutí výkonu trestu OPP. Zároveň jejich specifika k volbě osoby, které by možnost poskytnutí u nich v obci dali. Vyšel z toho jakýsi profil upřednostňovaného člověka pro poskytnutí výkonu trestu OPP. Většina nově oslovených obcí by šanci osobě vykonat trest dala. Upřednostňovaly by manuálně zdatného muže, české státní příslušnosti středního věku, mezi třiceti a padesáti lety. Zároveň by ale ve většině případů, umožnili i výkon trestu mladistvým osobám. Ovšem třeba lidé s jakoukoliv závislostí by moc šancí na výkon neměli, stejně jako lidé, pro které by byl lepší výkon práce o víkendu. Kromě zimního období byly všechny ostatní přibližně stejně aktivně zastoupeny. Obce by s Probační a mediační službou kontakt ve většině případů bez problémů navázali. Ve spojitosti s vyhlášenou dílčí amnestií v lednu tohoto roku, téměř všechny obce míní, že měla dopad na ukládání trestu OPP a to spíše negativně.cze
dc.format46 s. (11 515 znaků).
dc.format46 s. (11 515 znaků).
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectposkytovatelécze
dc.subjectobecně prospěšné prácecze
dc.subjectprobacecze
dc.subjectmediacecze
dc.subjectalternativní trestcze
dc.subjecttrestycze
dc.subjectPMS ČRcze
dc.subjectTáborcze
dc.subjectobcecze
dc.subjectproviderseng
dc.subjectcommunity serviceeng
dc.subjectprobationeng
dc.subjectmediationeng
dc.subjectalternative punishmenteng
dc.subjectpunishmentseng
dc.subjectPMS CReng
dc.subjectTáboreng
dc.subjectmunicipalitieseng
dc.titleMožnost poskytovatelů obecně prospěšných prací na Táborskucze
dc.title.alternativeProviders of Community Service Possibilities in Tábor Regioneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag30754
dc.description.abstract-translatedThe work deals with potential providers for execution of punishment by means of community service in Tábor region. It is a possibility of newly arisen providers in neighbouring municipalities of the town of Tábor, which are not registered at PMS CR. The theoretical part describes history of alternative punishments which is where the punishment of community works belongs to. In brief there are characteristics of Probation and Mediation Service and its objectives. Further it involves pertinences and activities of the PMS worker during his/her work with the client both before and after the court decision. The work also mentions health protection of persons serving their sentence. The theoretical part is concluded with the chapter about currently arising providers for execution of punishment by means of community services and things like how to find out which municipalities and towns are at the register, what they have to do to become providers and what pertinences they have to follow and how to cooperate with the legal client. The practical part contains analysis at the non-registered municipalities in Tábor region, their possibilities to provide execution of punishment by means of community services. Further there are particularities concerning the selection of a person who could be granted with the possibility to be provided with this in their community. The result is a kind of profile of a convenient person for providing the execution of punishment by means of community services. Majority of the newly addressed municipalities would be willing to provide the person with the chance to execute the punishment. They would prefer a manually skilful Czech citizen ? a middle aged man between thirty and fifty. At the same time they would also enable the execution of the punishment to juvenile people in most cases. On the other hand people with any kind of addiction would not have many chances as well as people who should be recommended to execute the work at weekends. With the exception of winter season all the others had similar representation. In most cases municipalities would be willing to establish contacts with the Probation and Mediation Service. In connection with the declaration of the partial amnesty in January this year almost all municipalities mean that it affected the execution of punishment by means of community service but rather negatively.eng
dc.date.accepted2013-05-27
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální a charitativní prácecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam