Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKrejčí, Milada
dc.contributor.authorWdowyczynová, Zdeňka
dc.date.accessioned2021-12-08T08:58:28Z
dc.date.available2021-12-08T08:58:28Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2013-01-06
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31377
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je ukázat, jakou roli zastává Orgán sociálně-právní ochrany dětí při řešení rizikového chování dětí a dospívající mládeže a analyzovat metody a nástroje, které tento orgán využívá k maximalizaci efektivity intervencí, jež by měly zamezit dalšímu závadovému chování dětí negativně ovlivňujícímu jejich vývoj. Současně práce uvádí, z jaké legislativní úpravy sociálně-právní ochrana dětí vychází. V teoretické části se zabývá jak analýzou faktorů na straně osobnosti jedince, tak i vlivy rodinného, školního a sociálního prostředí, které se na vzniku a pokračování rizikového chování podílejí. Podrobněji se věnuje záškoláctví, patřícímu mezi typy rizikového chování. Ve výzkumné části práce přináší poznatky o tom, jak kurátoři pro děti a mládež hodnotí spolupráci se školami při řešení záškoláctví v průběhu povinné školní docházky, jaké faktory na straně rodiny a školního prostředí vnímají jako rizikové a zda považují současnou zákonnou a metodickou úpravu za dostačující. Z výsledků jsou vyvozeny závěry a doporučení pro pedagogické pracovníky škol, tj. třídní učitele, pracovníky výchovného poradenství i ředitele škol, k prevenci vzniku záškoláctví (případně jeho minimalizaci), se zdůrazněním možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí, a to již při prvních signálech špatné docházky dětí do školy nebo při jiných výchovných problémech, zvláště pak v případech váznoucí spolupráce s rodiči.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectMladší školní věk a dospívání; rizikové chování; rizikové faktory; prevence rizikového chování; rodina; školní prostředícze
dc.subjectvrstevnické vztahy; záškoláctví; sociálně-právní ochrana; kurátor pro děti a mládež.cze
dc.subjectYounger school age and adolescence; risk behavior; risk factors; prevention of risk behavior; truancy; social - legal protection; curator for children and adolescence.eng
dc.titleRole sociálně-právní ochrany při řešení problémového a rizikového chování juvenilní populace ve vychovatelské praxi v aspektu zdravotně edukačního zásahu v lokalitě Prahy.cze
dc.title.alternativeA function of social and legal protection solving delinquent and hazardous behaviour of juvenile population in educator´s practise in the view of health educational intervention in Pragueeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag26887
dc.description.abstract-translatedThe aim of this diploma thesis is to describe the role of the Children´s socio-legal protection authority in dealing with risk behavior of children and youth and to analyze methods and instruments used by this authority to maximize the effectiveness of interventions, which should eliminate the risk behavior of children that negatively influences their personality development. The thesis also mentions the legislative regulation, which represents the base for socio-legal protection. In the theoretical part personality factors as well as impacts of family, school and social surroundings, which contribute to the creation and continuation of risk behavior, are analyzed. The thesis then focuses on the problem of truancy, which belongs to types of risk behavior. In the practical part the thesis presents, what curators for children and youth claim about their cooperation with schools in solving children's truancy during compulsory school attendance, which family and school factors they find risky and whether they consider current legal and methodical setting to be sufficient. At the end, the thesis deduces from results implications and recommendations for education staff in schools, i.e. class teachers, workers in education counselling and school directors, to prevent (or at least to minimize) truancy and emphasizes the possibility to cooperate with authorities of children´s socio-legal protection, which can be established already, when the first signals of absenteeism occur or in case of other educational problems, mainly poor interaction with children's parents.eng
dc.date.accepted2014-02-05
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVychovatelství se zaměřením na výchovu ke zdravícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.description.defenceDiplomantka svou práci obhájila.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam