dc.contributor.advisor | Ochozka, Karel | |
dc.contributor.author | Kordová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T13:16:48Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T13:16:48Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-03-14 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/3201 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá historií dvouplátkových dechových nástrojů od pravěku po současnost a stručným představením výroby hoboje. Uvádí významná jména hobojové skladby a interpretace. Dále představuje dnešní podobou hoboje, fagotu a jejich příbuzných nástrojů. V poslední ze tří částí se práce věnuje metodice hry na hoboj. V metodice jsou uvedeny předpoklady pro hru na hoboj, popisuje se zde správné držení nástroje, technika dýchání a nátisku. Metodická část také rozvádí práci se strojkem, tvoření tónu a poskytuje návod pro správné domácí cvičení. Stručně popisuje i práci pedagoga při výuce. | cze |
dc.format | 51 s. | |
dc.format | 51 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | dvouplátkové dechové nástroje | cze |
dc.subject | hoboj | cze |
dc.subject | fagot | cze |
dc.subject | historie | cze |
dc.subject | hobojový strojek | cze |
dc.subject | metodika hry na hoboj | cze |
dc.subject | správné dýchání | cze |
dc.subject | tvoření tónu | cze |
dc.subject | double-reed brass | eng |
dc.subject | oboe | eng |
dc.subject | bassoon | eng |
dc.subject | history | eng |
dc.subject | appliance of the oboe | eng |
dc.subject | methodology of teaching to play the oboe | eng |
dc.subject | technique of breathing | eng |
dc.subject | creation of tones | eng |
dc.title | Dvouplátkové dechové nástroje, jejich historie a metodika hry na hoboj | cze |
dc.title.alternative | The double-reed brass,the history, and the methodology of playing the oboe | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 35053 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis is interested in the history of the double-reed brass from the primeval ages until nowadays. It also briefly presents the process of production of the musical instrument called oboe. The significant names of composers and interpreters for oboe are mentioned as well. The thesis also deals with the current form of oboe, bassoon and other similar musical instruments. In the last of three parts of this thesis the methodology of teaching to play the oboe is mentioned. This part describes qualification for playing the oboe, the right posture, and the technique of breathing and embouchure. The methodology is also focused on the function of appliance in the oboe and the creation of tones. The thesis provides guidelines for right home exercises and it briefly describes the process of teacher?s work in lessons. | eng |
dc.date.accepted | 2014-05-27 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Kočerová, Martina | |