dc.contributor.advisor | Procházka, Miroslav | |
dc.contributor.author | Čiperová, Věra | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T09:39:20Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T09:39:20Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-07-07 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32141 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce je zaměřena na problematiku ideálního učitele a toho, jak jsou
učitelé vnímáni svými žáky, jaké jsou rozdíly ve vnímání žáků v kontrastu s teoretickými
předpoklady a případně také rozdíly z pohledů chlapců a dívek. Cílem diplomové práce je
zjistit, jak si žáci základních škol představují ideálního učitele.
Práce je rozdělena na část teoretickou a na část výzkumnou. Teoretická část se nejprve
věnuje tomu, jaké jsou předpoklady pro práci pedagoga a následně sleduje jeho kompetence,
které jsou pro jeho práci nezbytné a které by měly být základem toho, aby bylo možné hovořit
o učiteli jako o ideálním. Teoretická východiska jsou určena pro následné srovnání se
zjištěními uvedenými v praktické části.
Výzkumná část prezentuje výsledky dotazníkového šetření, které bylo provedeno ve
dvou vybraných základních školách, konkrétně na jejich druhém stupni. Dotazníkové šetření
určuje názory žáků na ideálního učitele a na vlastnosti, které by takový ideální učitel měl
zastupovat. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | ideální učitel | cze |
dc.subject | základní škola | cze |
dc.subject | druhý stupeň | cze |
dc.subject | kompetence učitele | cze |
dc.subject | předpoklady pro práci
učitele | cze |
dc.subject | dotazníkové šetření | cze |
dc.subject | ideal teacher | eng |
dc.subject | primary school | eng |
dc.subject | upper level | eng |
dc.subject | teacher's competences | eng |
dc.subject | requirements for the teaching | eng |
dc.subject | questionnaire | eng |
dc.title | Ideální učitel v pohledu žáků 2. stupně základních škol | cze |
dc.title.alternative | The ideal teacher in the accordance with the pupils of the elementary school. | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 22146 | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis is focusing on the topic of the ideal teacher and its viewing by students. The thesis is tracking the differences between pupils' perception and the theory basis; there are also described differences between girls and boys and their perception. The goal of the thesis is finding out how students imagine the ideal teacher.
The thesis is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part deals with the requirements for the teacher's job and then there are competences of teachers that are necessary for this job and are the important for reaching the state of the ideal teacher. The theoretical basis is fundamental for the following comparison with outputs of the practical part of the thesis.
The practical part of the thesis presents the data that were gained by the questionnaire that was distributed in two primary schools on their upper level. The questionnaire shows preferences of pupils about the issue of the ideal teacher and his or her characteristics. | eng |
dc.date.accepted | 2015-08-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJ-AJ/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Garabiková Pártlová, Margareta | |