dc.contributor.advisor | Muchová, Ludmila | |
dc.contributor.author | Šlechtová, Alena | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T13:17:28Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T13:17:28Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-03-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/3215 | |
dc.description.abstract | Tato práce se věnuje problematice školní šikany v souvislosti s etickou výchovou. První část práce se zabývá charakteristikou šikany a hledáním příčin z pohledu psychologie, vývojové psychologie a filosofie. Druhá část předkládá sociologické hledisko, kde je charakterizován současný postoj společnosti k násilí. Je zde popsán vliv rodinného a mediálního prostředí jako důležitých determinant ovlivňujících postoj jedince k násilí. Třetí část se týká předmětu Etická výchova, její charakteristiky a odlišných pojetí různých autorů. Součástí této části je analýza obsahů textů vzdělávacích dokumentů pro základní školy. Tato část práce obsahuje diskuzi a závěrečná doporučení získaná na základě výzkumného šetření. | cze |
dc.format | 105 s. | |
dc.format | 105 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | agrese | cze |
dc.subject | analýza | cze |
dc.subject | emoce | cze |
dc.subject | etická výchova | cze |
dc.subject | mediální prostředky | cze |
dc.subject | prosocialita | cze |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | společnost | cze |
dc.subject | šikana | cze |
dc.subject | škola | cze |
dc.subject | výchova | cze |
dc.subject | vzdělávání | cze |
dc.subject | aggression | eng |
dc.subject | analysis | eng |
dc.subject | emotion | eng |
dc.subject | Ethics education | eng |
dc.subject | Medias | eng |
dc.subject | prosociality | eng |
dc.subject | family | eng |
dc.subject | society | eng |
dc.subject | bullying | eng |
dc.subject | school | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.title | Školní šikana jako téma etické výchovy | cze |
dc.title.alternative | School bullying as a topic of the Ethics education | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 35103 | |
dc.description.abstract-translated | The graduation thesis is dedicated to the school bullying issues in connection with the Ethics education. The first part of the thesis deals with the characteristic of bullying and with the search for reasons through the scopes of psychology, developmental psychology and philosophy. The second part presents the social viewpoint, where the contemporary attitude of the society to violence is defined. It describes the influence of the family and media background as important determinants forming the attitude of the individual to violence. The third part concerns the subject of Ethics education, its specification and the various approaches of different authors. The analysis of the content of primary school educational documents is an essential part of it. This part of the thesis contains discussions and conclusive recommendations acquired on the base of researches. | eng |
dc.date.accepted | 2014-05-27 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Pokorný, Jiří | |