Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMuchová, Ludmila
dc.contributor.authorŠlechtová, Alena
dc.date.accessioned2021-11-19T13:17:28Z
dc.date.available2021-11-19T13:17:28Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-03-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/3215
dc.description.abstractTato práce se věnuje problematice školní šikany v souvislosti s etickou výchovou. První část práce se zabývá charakteristikou šikany a hledáním příčin z pohledu psychologie, vývojové psychologie a filosofie. Druhá část předkládá sociologické hledisko, kde je charakterizován současný postoj společnosti k násilí. Je zde popsán vliv rodinného a mediálního prostředí jako důležitých determinant ovlivňujících postoj jedince k násilí. Třetí část se týká předmětu Etická výchova, její charakteristiky a odlišných pojetí různých autorů. Součástí této části je analýza obsahů textů vzdělávacích dokumentů pro základní školy. Tato část práce obsahuje diskuzi a závěrečná doporučení získaná na základě výzkumného šetření.cze
dc.format105 s.
dc.format105 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectagresecze
dc.subjectanalýzacze
dc.subjectemocecze
dc.subjectetická výchovacze
dc.subjectmediální prostředkycze
dc.subjectprosocialitacze
dc.subjectrodinacze
dc.subjectspolečnostcze
dc.subjectšikanacze
dc.subjectškolacze
dc.subjectvýchovacze
dc.subjectvzdělávánícze
dc.subjectaggressioneng
dc.subjectanalysiseng
dc.subjectemotioneng
dc.subjectEthics educationeng
dc.subjectMediaseng
dc.subjectprosocialityeng
dc.subjectfamilyeng
dc.subjectsocietyeng
dc.subjectbullyingeng
dc.subjectschooleng
dc.subjecteducationeng
dc.titleŠkolní šikana jako téma etické výchovycze
dc.title.alternativeSchool bullying as a topic of the Ethics educationeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag35103
dc.description.abstract-translatedThe graduation thesis is dedicated to the school bullying issues in connection with the Ethics education. The first part of the thesis deals with the characteristic of bullying and with the search for reasons through the scopes of psychology, developmental psychology and philosophy. The second part presents the social viewpoint, where the contemporary attitude of the society to violence is defined. It describes the influence of the family and media background as important determinants forming the attitude of the individual to violence. The third part concerns the subject of Ethics education, its specification and the various approaches of different authors. The analysis of the content of primary school educational documents is an essential part of it. This part of the thesis contains discussions and conclusive recommendations acquired on the base of researches.eng
dc.date.accepted2014-05-27
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePokorný, Jiří


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam