Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVítečková, Miluše
dc.contributor.authorBartošová, Dana
dc.date.accessioned2021-12-08T09:39:42Z
dc.date.available2021-12-08T09:39:42Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2014-12-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32200
dc.description.abstractV teoretické části diplomové práce je vysvětlen termín ergoterapie, práce ergoterapeuta, možnosti jeho působení a vliv ergoterapie na prospívání žáků na 1. stupni ZŠ. Cílem této práce je zjistit zkušenosti ergoterapeutů s výsledky jejich terapie a vysvětlit dopad ergoterapie na školní výsledky žáků na 1. stupni ZŠ. Teoretická část seznamuje širokou veřejnost s náplní práce ergoterapeuta a naznačuje důležitost této terapie. Pro výzkumné šetření je použita metoda rozhovoru a také přímé nestrukturované pozorování. Jedná se o kvalitativní šetření. Ve výzkumné části byly prováděny rozhovory s jednotlivými profesionálními ergoterapeutkami, zaměřené především na výsledky jejich terapie. Dále zde byly zpracovány čtyři případové studie orientované na děti mladšího školního věku, ve kterých je propojena ergoterapie a její vliv na prospívání žáků na 1. stupni ZŠ. Součástí těchto případových studií jsou také rozhovory s ergoterapeutkami, pedagogy i matkami. Na základě získaných výsledků lze ergoterapii chápat jako velice prospěšnou terapii, která rozhodně vliv na školní výsledky žáků na 1. stupni má. Pokroky jsou znatelné zejména v oblasti jemné motoriky, která je během terapií trénována, a její pravidelné procvičování zlepšuje školní dovednosti žáků, jako je především psaní, kreslení, malování a stříhání. Ergoterapie pomáhá klientům zlepšit vykonávání činností, které jsou pro ně problematické, a měla by se stát nedílnou součástí péče o tělesně či mentálně postižené děti a přispět tak k jejich celkově lepšímu prospívání ve škole.cze
dc.format85
dc.format85
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectvzdělávánícze
dc.subjectergoterapiecze
dc.subjectděticze
dc.subjecteducationeng
dc.subjectoccupational therapyeng
dc.subjectchildreneng
dc.titleZkušenosti ergoterapeutů s výsledky terapie (a dopad ergoterapie na školní výsledky žáků na 1. stupni ZŠ)cze
dc.title.alternativeThe therapists´ experiences with the results of the occupational therapy (and its impact on school results in children in Primary School)eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag32049
dc.description.abstract-translatedIn the theoretical part of this thesis the term occupational therapy is explained, as is the work of an occupational therapist, the possibilities of his application and the influence of occupational therapy on results of children in Primary School. The goal of this thesis is to collect the findings of occupational therapists and explain how occupational therapy impacts school results. The theoretical part acquaints laymen with the particulars of working as an occupational therapist and suggests the importance of occupational therapy. Dialogue and direct unstructured observation are used as research methods. This is a qualitative survey. Interviews focused mainly on the results of occupational therapy were conducted with professional occupational therapists as a part of the research. Four case studies oriented on younger children were fashioned next. Those studies combined occupational therapy and its influence with school results in children in Primary School. Interviews with occupational therapists, pedagogues and mothers were also part of the case studies. Based on our findings, occupational therapy can be acknowledged as very advantageous therapy with significant impact on school results in children in Primary School. Progress is especially obvious in fine motor skills, which are practised during occupational therapy, and its regular exercising improves the proficiency in children, especially while writing, drawing, painting or doing cut outs. Occupational therapy helps clients improve skills they find difficult to master and it should become an integral part of caring for mentally or physically handicapped children and contribute to achieving better school results.eng
dc.date.accepted2015-02-09
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro 1. stupeň základních školcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeNehrerová, Erika


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam