Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMrkvičková, Iva
dc.contributor.authorCibulková, Nina
dc.date.accessioned2021-12-08T09:40:03Z
dc.date.available2021-12-08T09:40:03Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32233
dc.description.abstractTato diplomová práce byla zaměřena na smrt v dětské literatuře z pohledu didaktiky na 2. stupni ZŠ. V teoretické části autorka vymezila tabu tématu smrti, zaměřila se na výchovu k umírání a analyzovala smrt v literatuře v souvislosti s vyrovnáváním se se smrtí z pohledu dětí. Pokračovala neméně důležitými tématy, která souvisí s vypracováním empirické části, kam zařadila otázky čtenářství, čtenářské gramatiky a čítankové četby. Praktická část je rozdělena na dvě části. V prvním oddílu autorka vymezila konkrétní nakladatelství a zkoumala, jak dalece zařazují do čítanek ukázky s tématikou smrti. Snažila se posléze porovnat četnost výskytu této tématiky. Ve druhém oddílu autorka pracovala s dotazníky, které vyplnili žáci sedmého ročníku na základě hodiny literární výchovy, do níž autorka zařadila vybrané studijní texty o smrti a sama ji odučila.cze
dc.format83 s. (136 797znaků)
dc.format83 s. (136 797znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.titleDidaktické aspekty literární výchovy zaměřené na téma smrti v literatuře pro děti a mládež 2. stupně základní školycze
dc.title.alternativeThe didactic aspects of literary education focused on the topic of death in literature for children and youth at the upper primary schooleng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag36008
dc.description.abstract-translatedThis thesis demonstrates death in children´s literature from the perspective of didactic for second primary school. In theoretical part of this thesis the author defined the tricky topic of death, she focused on death education and analyzed death in literature in context of coping with a death from the kids perspective. She was continuing with equaly important topics, which are connecting with empiric part of the thesis, where she used reading, reading gramatic and reading book questions. Practical part was split up to two sections. In the first part, the author defined specific publishing house and she was working onto find out how much the publishing houses using the topic of death in the reading books. After this research the author was trying to compare the frequency of occurrence of this theme. The second part of the thesis was devoted to questionnaires, which were filled in by the students of seventh grade based on teaching lesson, where the author used selected educational materials about a death and based on those materials the questionnare was involved.eng
dc.date.accepted2015-06-01
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJn-OVncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam