dc.contributor.advisor | Vítečková, Miluše | |
dc.contributor.author | Formanová, Andrea | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T09:40:16Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T09:40:16Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-06-24 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32251 | |
dc.description.abstract | Učitel 1. stupně základní školy se stává velmi důležitou osobností v průběhu školní docházky každého žáka. Proto musí, na rozdíl od oborových učitelů, projít daleko větším množstvím předmětů z různých odvětví, protože se přepokládá jeho všestranný rozhled a profesionalita. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje přípravě učitele na jeho profesi, a to nejen v České republice, ale i v zahraničí. Dále obsahuje kapitoly týkající se osobnosti učitele a klíčových kompetencí. Praktická část prezentuje výsledky smíšeného výzkumu realizovaného u studentů prvního a pátého ročníku. Pro výzkumné šetření byla použita metoda rozhovoru a dotazníku. Cílem diplomové práce a výzkumného šetření je jednak nastínit představy a očekávání studentů 1. ročníku oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ, ale také to, jak na obor nahlíží studenti ročníku posledního, tedy pátého. Současně s tímto cílem se nabízí ještě srovnání těchto výsledků s výsledky diplomové práce Hany Reifové, která se zabývá podobnou otázkou z pohledu učitele začínajícího. | cze |
dc.format | 104 stran + přílohy | |
dc.format | 104 stran + přílohy | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Klíčová slova: klíčové kompetence | cze |
dc.subject | učitel | cze |
dc.subject | příprava učitelů | cze |
dc.subject | Key words: key competencies | eng |
dc.subject | teacher | eng |
dc.subject | teacher preparation | eng |
dc.title | Vysokoškolské studium oboru Učitelství 1. stupně ZŠ z pohledu studenta prezenčního studia | cze |
dc.title.alternative | University studies of primary school teaching from a full-time student´s point of view. | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 36086 | |
dc.description.abstract-translated | The teacher of the primary education at elementary school is becoming an important authority in the process of school attendance of every student. This is the reason for a preparation and knowledge in a variety of different subjects from various fields, more than in the case of the specialized teacher, because the general outlook and professionalism is expected. This diploma thesis is divided into a theoretical and practical part. The theoretical part deals with the problematic of preparation of the teacher for the profession in Czech Republic and abroad. Further it contains chapters touching the personality of the teacher and the key teacher's competences. The practical part presents the results of mixed research realized on students of the first and fifth years. For the purposes of the research survey the method of interview and questionnaire were used. The aim of this diploma thesis and the research survey is to outline the view and the expectations of the first and fifth year students of the primary education at the pedagogical faculty. Together with this aim the comparison of the results of the Hana Reifova's diploma thesis dealing with a similar question from the point of view of the beginner teacher is noticeable. | eng |
dc.date.accepted | 2015-08-24 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Najmonová, Marie | |